Millans mirakler....

Alla inlägg den 1 december 2009

Av Millan - 1 december 2009 00:00

Så har det gått en vecka  + 2 igen & julen närmar sig med snabba tripp trapp......


Elias blev frisk & kunde gå i skolan i torsdags igen efter den envisa magsjukan som gjorde så ont. Han skulle nog ha varit svår att ens försöka hålla hemma en dag till, han vill sååå gärna till skolan & längtade riktigt efter alla. Skönt att höra att han trivs!


Annars så löp veckan på som vanligt, man fejjar & gnor runt så fort tid & ork finns. Kylan kom så vi var tvungna att plugga igång motor/kupévärmare. Andreas gjorde en manlig manöver.....

  ... i bara shortsen!


Inför julen så satte jag en amarylislök & enligt ansvisningar så tar dem ca 8 veckor att blomma. Fine.... så jag satte den i kruka för fem veckor sen & nu blommar den!! Inte alls bra tajmat även om den är vacker att se.....

 

Så var det ju 1'a advent i söndags & jag fick plocka fram alla mina tomtar. I år har dem fått tillökning med 3 nya tomtar så min lilla samling växer, sakta men säkert. Ha ha....


 


Igår, måndag, så for jag i jobbet till kontoret i Sundsvall. Min vännina Elin fick följa med som ressällskap. medans jag gjorde mitt så hälsade Elin på en kompis & efteråt så drog vi till Birsta...shopping. Det blev mest lite småplock, ljus, knäskydd, julklappar, gjutjärnsgryta mm.... På vägen hem hade det börja snöa...stora & många flingor. Till saken hör att jag körde en minibuss som vi hyrt via jobbet, en olastad buss som i den kommande snömodden for som en vante. Slirmekanismen slog till & pep, jag tyckte INTE om att köra den sista biten fr Kramfors, mörkt, halt & snörök. Väl hemma så var jag helt slut i kanelen & satt bara i soffan & svarade på tilltal.....


På jobbet idag så har den stora flytten påbörjats med att hasta bord, stolar & annat skräp som vi dragit på oss under 10 år. Träningsvärken infinner sig lagom till rond 2 imorgon... Soc Gott vänner & kom ihåg ... det är fullmåne i natt!

Ovido - Quiz & Flashcards