Millans mirakler....

Alla inlägg den 12 maj 2010

Av Millan - 12 maj 2010 00:00

.....nu har jag inte haft tid för bloggen på ett tag!   


Vad har jag då hittat på tro? JO, jag har haft mycket att göra på jobbet & däremellan hunnit med hemmet, trädgården & livet!


Sen har jag ju varit iväg till delar av min älskade familj i skåne. Elias & jag tog tåget ner förra torsdagen & stannade i 5 dagar för att sedan åka hem igen i måndags. Kort, intensiv men välplanerad tid. Mina båda gudsöner har nämnligen fyllt 18 resp. 20 år & jag hade inte fått fira dem riktigt. Den stora, Pontus, valde då att ha en fest i lördags & då syster nyligen opererat sin höft så ställer jag upp! Givevis så ville jag inte missa detta firande heller, men som sagt, jag var behövd av familjen Werner.   Elias på X2000 mot Skåne!   Ulla & Bengt (sys svärföräldrar)     Grabbarna, Hampus 18 & Pontus 20


Tokiga timmar i staffanstorp blev det eftersom jag & sys måste hinna med att dricka vin & prata mellan varven. Det hann vi!!     


Upptäcker NU att jag troligen glömt sladden till min kamera hos sys.... attans! Inte alls bra, då jag knäppt fina kort både där & här   .

Pst!!! Löste sig med en ga: telefon!


    Elias hjälpte Rosie att fixa blommorna innan festen!


Elias & jag hann även med att äta en middag med min pappa & hans fru. Trevligt!! Stunder som dessa gör att man ibland ångrar att man flyttade så långt bort, men sen hinner man bara hem så förstår man varför man gjorde valet.... naturen, luften & folket! Skulle inte vilja byta vår idyll mot något annat. Varför ska man känna en mindre press från politiker att måsta ta ett jobb på annan ort när man har byggt sitt liv & tillvaro på en plats man älskar?


När jag kom hem så hade jag fått paket från Partylite. 2 fina ljuslyktor pryder nu min spis.....dem lila (ametist) är Partylite! Den tredje lilla lyktan är en gåva från sys!!

 


Vart har känslan för byggden tagit vägen & vad händer om alla flyttar?

  

Ovido - Quiz & Flashcards