Millans mirakler....

Direktlänk till inlägg 20 maj 2011

Veckorna har bara sprungit iväg & idag fyller Elias 11 år; GRATTIS!

Av Millan - 20 maj 2011 20:45

Vart har dagarna tagit vägen?

JOOOOO, det har varit skola för hela slanten. Prov, inlämningsuppgifter & presentationer. Det är ju så nära slutet nu & allt ska in för bedömning & betyg.
Allt har gått bra, jag gjorde ett muntligt framträdande på 30 min. Kraven var att vi skulle ha en powerpoint, prata/presentera ett ämne i exakt 30 minuter & göra det inför grupp. Usch & fy... varför får man alltid en klump i magen när man ska prata inför folk? I allafall, det gick bra, tiden blev 32 minuter tror jag pga lite datastrul & jag stammade inte en enda gång eller tappade bort mig. Tala långsamt & tydligt men var såååå nervös. Andra uppgifter som har vörte klara är: Sälj- & Marknadsplan, Hemsida om näthandel, företagsekonomiprov & prov i design & layout. Puh!!


Nu är allt klart & vi har hunnit fira en 11-åring! Idag är dagen för födelsen, men tjuvstartade igår redan (eftersom han idag åkte till pappan). Det stora paketet var en ny cykel & det var ju uppskattat. Sen vart det lite böcker, ljudbok, Bakugan & cykelhjälm av "farmor" Harriet & Thomas.

 

Nöjd grabb med morgonfikat

 
Cykel & Bakugan


Jag har hunnit få igång en del ljustillverkning igen & det är skönt. Har saknat pysslandet då det ger mig lugn. Nu vart det cupcake-ljus & lite andra.
Intresserad av fler ljus, Gå in & kolla på min andra blogg: Vackra Ljus

      


     

Ljus i långa banor


Idag fredag så har solen varit uppe mest hela dagen så det var ju tvunget med en grillning till middag som senare avnjöts i vår paviljong!

   


Ha det gott alla som läser mina rader i bloggen.
Håller tummar för att solen ska lysa för oss i helgen & passa på att vila en stund

från jobb & annat.

--------

 
 
Ingen bild

rosie

21 maj 2011 10:09

Ja du SYS tiden går och du har verkligen varit duktig i skolan det är ju det du har i generna :-)) Det kommer att bli precis det du drömt till slut det är jag helt övertygad om. Ljusen är helt underbara när man tänder dem så känns de så lyxigt :-))

POK SYS

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Millan - 13 september 2011 20:02


Så roligt att jag blev utbald av Buzzador att buzza Vanish I paketet som kom så fick jag allt detta: Vanish Oxi Action Pulver Vanish Crystal White Pulver Vanish Extra Hygiene Pulver Vanish Oxi Action Gel Vanish Crystal White Gel Vanish För...

Av Millan - 22 augusti 2011 10:37

Flyplanets dag var det på Sollefteå/Krafors flygplats i lördags. Uppvisningar av alla de slag bjöds det på & det blev en kanondag ute på fältet. Fallskärmshoppningar, segelflygsbalett (uppvisning till klassisk musik), bandvagnsåkning, massa grönsaksf...

Av Millan - 19 augusti 2011 20:23

Då har man snart varit arbetslös i en vecka, en vecka som mest kännts som semester eftersom jag jobbat hela sommaren.En del har jag ändå fått gjort, sytt väska, lagat go'mat, gjort lite höstljus, haft nå möten & påbörjat en affärsplan. Ligger väl int...

Av Millan - 17 augusti 2011 09:11

Precis så känns det. Var tog alla lata soliga dagar vägen, dem som jag skulle nyttja till fullo med familjen? Vad hände med trädgården som nästan växt igen (överdriver lite) & blivit djungel?   Nu har jobbet tagit slut, tiden finns, solen har göm...

Av Millan - 27 juli 2011 21:37

Tänk så det kan bli ibland.?.?   Jaja, jag jobbar iallafall ett tag till på Skattkistan & stortrivs med det. Människor, nya saker, härlig persinal...jaaa, vad mer kan man önska?Hänt sen sist: Min systers svärmor, Ulla-Britt har avlidit av en hjär...

Ovido - Quiz & Flashcards