Millans mirakler....

Direktlänk till inlägg 24 juli 2009

Ösregn, Birsta och bara vår lilla familj

Av Millan - 24 juli 2009 23:26

Efter en lugn morgon så packade vi in oss i Renaulten och paddlade (körde bil) till Birsta. Löningshelg ocg semester, kunde ju ha valt en lite trevligare dag. Nu var vi ändå där och började uppifrån med Bauhaus.10 liter Lennart (kulör) till att måla vår hall med, en liter vitt till lister och fönster och lite penslar och rollrar. För att jämna ut intressena i sällskapet tog vi en runda in på Media Markt, snacka om mycket av allt och stort av allt, mest då TV-apparaterna. Vidare så intog vi Ikea. Lämnade Elias i Småland för att det underlättar. Ja ja, jag tar mitt ansvar, han är glad och jag får vända på värmeljus och välja byttor och annat utan tjat. Hittade trådbackar, glödlampor (energi), smala hyllor, antihalkmatta och lite annat. Glömde 100-pack värmeljus och det grämer mig eftersom jag bara har ett och ett halvt paket hemma.

Sen var det matdax. Hämtade barnet på Småland och intog MC Donalds. Glufs glufs och nu hade vi ny energi.. ÖB! 

Här var det mer grovhandling, skottkärra, maskindiskmedel, plastpåsar, kryddor, hallmatta och nudlar som hamnade i vagnen.Ser ni, inte en enda modeshop...lovade nämnligen Andreas att han skulle slippa det, får åka en gång till ensam. Väl hemma så vart det mat, ett glas vin och sen fick vi besök av Niklas. Trevligt och kul. Nu orkar jag inte mer utan säger go'natt. Laxfestivalen år 2009 avstod jag ifrån pga väder och lite snuvig son. Andreas och Niklas är där nere nu!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Millan - 13 september 2011 20:02


Så roligt att jag blev utbald av Buzzador att buzza Vanish I paketet som kom så fick jag allt detta: Vanish Oxi Action Pulver Vanish Crystal White Pulver Vanish Extra Hygiene Pulver Vanish Oxi Action Gel Vanish Crystal White Gel Vanish För...

Av Millan - 22 augusti 2011 10:37

Flyplanets dag var det på Sollefteå/Krafors flygplats i lördags. Uppvisningar av alla de slag bjöds det på & det blev en kanondag ute på fältet. Fallskärmshoppningar, segelflygsbalett (uppvisning till klassisk musik), bandvagnsåkning, massa grönsaksf...

Av Millan - 19 augusti 2011 20:23

Då har man snart varit arbetslös i en vecka, en vecka som mest kännts som semester eftersom jag jobbat hela sommaren.En del har jag ändå fått gjort, sytt väska, lagat go'mat, gjort lite höstljus, haft nå möten & påbörjat en affärsplan. Ligger väl int...

Av Millan - 17 augusti 2011 09:11

Precis så känns det. Var tog alla lata soliga dagar vägen, dem som jag skulle nyttja till fullo med familjen? Vad hände med trädgården som nästan växt igen (överdriver lite) & blivit djungel?   Nu har jobbet tagit slut, tiden finns, solen har göm...

Av Millan - 27 juli 2011 21:37

Tänk så det kan bli ibland.?.?   Jaja, jag jobbar iallafall ett tag till på Skattkistan & stortrivs med det. Människor, nya saker, härlig persinal...jaaa, vad mer kan man önska?Hänt sen sist: Min systers svärmor, Ulla-Britt har avlidit av en hjär...

Ovido - Quiz & Flashcards