Millans mirakler....

Alla inlägg den 1 november 2009

Av Millan - 1 november 2009 00:00

Jag insåg nu att jag nog är en veckobloggare, har inte tid under veckorna, men sätter mig gärna och sumerar veckan på söndagkvällen.


November redan, säger jag bara. Nu börjar nedräkningen till jul med dess alla göromål. Jag älskar julen för vad den traditinellt ska ge, tid med familjen, omtanke, mat, ledigt och MYS!


Veckan som gått...mycket händer på jobbet och det känns i kroppen, dax att dra i handbromsen innan man kraschar. Flytt ska planeras, platser trollas fram och allt ska gå smidigt. Nytt folk ska anställas och vi måste få dem att trivas. Gillar när det händer saker, men just nu vart det mycket på en gång!

I torsdag var det dax att hämta min grönsaks/ägg.låda igen fr Höga Kusten, RekoLådan. Alltid lika spännande med att se vad man får. Mycket morätter, lök, purjo och vitkål denna gång. Slängde då snabbt ihop en 3-veckorssallad med purjo, paprika morötter & vitkål mmmmmm så gott!


Lovet; Elias fick vara på fritids mån - onsdag, den var vi lediga. Tur är ju att han gillar fritids och på loven hittar dem alltid på extra kul saker. Torsdag så var han bjuden på fest och dem skulle klä ut sig. Svartrockare föll klädseln på...cool!

 

På dagen så tog vi en härlig promenad till kyrkogården för att tända några ljus hos min farmor & farfar..skickade då även tankar till mamma, mormor och Ville.


  Coola killen!


Fredagen så åkte bara jag och Elias till Birsta för en välplanerad shoppingtur. Vi inhandlade jeans, LEGO, nudlar, tvättmedel, arbetsbyxor, julljusstake, julpapper, geringssåg, slipkloss, leggings, osv osv..... Vi åt på IKEA först, då vi var där 09,45...alltså 15 min innan dem öppnade! Det har aldrig hänt förut, men det var en perfekt kvart för kaffe och fralla. Hemma igen i Solle 16,38...


Fredagen visade det sig oxå innehålla ett bröllop som vi ej fått förhandsinformation om. Tony & Elin knöt sina band i största hemlighet, kanske mest för att lillknodden inte ska födas utom äktenskapet  haha... Stort Grattis och Lycka Till!!


Lördag; då satte vi igång med listerna i trappan, det sista som ska göras...och det var ett riktigt pilligt jobb. Nu är dem på plats och trappan känns så fräsch och fin.


Före                                                                        Efter

    


SÅÅÅÅÅÅ nöjda vi är nu! Den bruna trappan med linoleummatta är ett minne blott!


Lördagkväll, utemat på Hörnan. Underbart god mat fick vi och efterrätt åt vi. Mätta och stinna stannade vi kvar då det skulle spelas live...ett ihopplock av musiker och dem var grymt bra. Christian Frost, Stefan Bonmé, Huckla, Mogge och Åslund...ett riktigt svänggäng, men grymt bra. Vi vandrade hem i månskenet vid ett på natta och var då glada och trötta.


Idag så sken solen när vi vaknade, lite bakis dock men solen gjorde uppvaknandet lättare. Jag tog krattan och kraffsade ihop nästan alla lönnlöv och en del av rönnens svarta löv. Underhållningen bestod av 2 tjattrande ekorrar som sprang runt runt i ett trädd friskt påhejjade av ett antal skator.

 


Ett så underbart liv vi lever, då vi bara kan se möjligheter och glädje i dem små sakerna.

Ovido - Quiz & Flashcards