Millans mirakler....

Direktlänk till inlägg 18 mars 2010

Tänk att ibland så hinns det inte med allt!

Av Millan - 18 mars 2010 00:00

Nu har bloggen fått stå över några dagar för att tiden är för liten.

Hur i hela friden hinner en del med allt? Jag gör det då rakt inte alls......


Sen sist då.... Syster har fått komma hem med reservdel i höften & det verkar då ha gått rysligt bra. Hon stånkar nog mest omkring där hemma & hoppas på att tiden/läkningen ska gå fort. En mer rastlös person får man leta efter. jag säger åt henne att låta det ta tid. Gör saker som att sortera foton, laga hål i strumpor, lägga pussel eller blogga   . Då får hon ju tiden att gå fortare + att vi får läsa om hennes dagar. Jag har tom fixat en blogg till henne.

 


Våren har varit här & vänt. Vi gick raskt från -25 grader till otroliga +4 på bara 3 dagar. Snön satte igång att smälta, slasket kom & solen värmde riktigt skönt. Ack den lycka som varar för länge, idag har det snöat & termometern ligger strax under nollan.    Promenader & utemys är nått som man just nu bara längtar efter. Sitta på trappen med en kopp kaffe, vända sin nuna mot solen & bara lapa i sig av värme & vår.


Elias har i veckan hunnit med Barnens Vasalopp på skolan med medalj & annat skoj. En halv dag i skogen med skidor, matsäck & SOL   

 


Nu är det snart helg iallafall & den är efterlängtad. Vinkväll med älsklingen på fredag & Birsta senare i helgen.... planering av kökinköp bla....


Lev väl & komihåg att le till alla du möter. Du kommer bli glatt överaskad av alla som ler tillbaka.... det smittar liksom värre än någon influensa!


 
 
Ingen bild

rosie

18 mars 2010 18:28

Jag tackar och bugar.... lite mer att sysselsätta mig med!!
Genom att strumpor stoppar jag inte!

Fotona är sorterade av min make!
Så det är nätet, pussel, dvd och böcker som gäller än så länge....har ju börjat att gå med en krycka inomhus så det kan nog bli mer gjort.....designa köket är ju prio just nu....

TACK SYS PoK

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Millan - 13 september 2011 20:02


Så roligt att jag blev utbald av Buzzador att buzza Vanish I paketet som kom så fick jag allt detta: Vanish Oxi Action Pulver Vanish Crystal White Pulver Vanish Extra Hygiene Pulver Vanish Oxi Action Gel Vanish Crystal White Gel Vanish För...

Av Millan - 22 augusti 2011 10:37

Flyplanets dag var det på Sollefteå/Krafors flygplats i lördags. Uppvisningar av alla de slag bjöds det på & det blev en kanondag ute på fältet. Fallskärmshoppningar, segelflygsbalett (uppvisning till klassisk musik), bandvagnsåkning, massa grönsaksf...

Av Millan - 19 augusti 2011 20:23

Då har man snart varit arbetslös i en vecka, en vecka som mest kännts som semester eftersom jag jobbat hela sommaren.En del har jag ändå fått gjort, sytt väska, lagat go'mat, gjort lite höstljus, haft nå möten & påbörjat en affärsplan. Ligger väl int...

Av Millan - 17 augusti 2011 09:11

Precis så känns det. Var tog alla lata soliga dagar vägen, dem som jag skulle nyttja till fullo med familjen? Vad hände med trädgården som nästan växt igen (överdriver lite) & blivit djungel?   Nu har jobbet tagit slut, tiden finns, solen har göm...

Av Millan - 27 juli 2011 21:37

Tänk så det kan bli ibland.?.?   Jaja, jag jobbar iallafall ett tag till på Skattkistan & stortrivs med det. Människor, nya saker, härlig persinal...jaaa, vad mer kan man önska?Hänt sen sist: Min systers svärmor, Ulla-Britt har avlidit av en hjär...

Ovido - Quiz & Flashcards