Millans mirakler....

Direktlänk till inlägg 19 maj 2010

Ser slutet på en låååång dag!

Av Millan - 19 maj 2010 00:00

Oj oj vad man hittar på ibland!


Idag kl 9,30 så kom DHL med vår nya gräsklippare, en NY gräsklippare. Det känns riktigt lyxigt att veta att vi hela sommren i år & många år framöver, har en klippare som gör det den ska. En svart & gul, med uppsamlare, mülcher & stora bakhjul! Den är faktiskt lite cool!   


När vi i söndags var på Birsta så hittade vi en superbra träpaviljong som skulle passa så bra vid vår uteplats med klättrande humle & en trasig spaljédel. Då hade vi istället oturen att få reda på att dem var slut & återkommer på lager i juni    det ogillade vi starkt. Vi måste ju ha den NU eftersom humlen redan växt 30-40 cm & börjat ringla sig runt saker.


Igår, tisdag, så ringde jag istället en annan JULA-butik & dem hade 3 st hemma. Dem gick med på att lägga undan en till mig om jag kunde hämta den imorgon (läs idag). Absolut, det gör jag!! Saken var ju den att vi vart tvungna att köra till Östersund!14 mil enkel resa.....

  bild lånad från JULA.se


Direkt efter jobbet bar det av till Östersund. Vi hämtade paviljongen, köpte en kratta & gled sedan över till Bygg Max där stolpar & jordankare inköptes.Vi ska även under sommaren bygga ett trädäck på vår uteplats så att vi kommer upp från den fuktiga backen & kan mysa mer ute under paviljongen. Längtar tills det är riktigt varmt, soligt & alla blommor blommar... Har en del till uteprojekt att stå i under sommaren, men tid finns då jag är arbetsbefriad under sommaren! Nice...det gillas!


Sen åt vi en liten fin middag på MC D för att sedan vända hem igen.


Kram på er alla... imorgon fyller min lillkille 10 år! Herregud,

vart tog alla år vägen?

    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Millan - 13 september 2011 20:02


Så roligt att jag blev utbald av Buzzador att buzza Vanish I paketet som kom så fick jag allt detta: Vanish Oxi Action Pulver Vanish Crystal White Pulver Vanish Extra Hygiene Pulver Vanish Oxi Action Gel Vanish Crystal White Gel Vanish För...

Av Millan - 22 augusti 2011 10:37

Flyplanets dag var det på Sollefteå/Krafors flygplats i lördags. Uppvisningar av alla de slag bjöds det på & det blev en kanondag ute på fältet. Fallskärmshoppningar, segelflygsbalett (uppvisning till klassisk musik), bandvagnsåkning, massa grönsaksf...

Av Millan - 19 augusti 2011 20:23

Då har man snart varit arbetslös i en vecka, en vecka som mest kännts som semester eftersom jag jobbat hela sommaren.En del har jag ändå fått gjort, sytt väska, lagat go'mat, gjort lite höstljus, haft nå möten & påbörjat en affärsplan. Ligger väl int...

Av Millan - 17 augusti 2011 09:11

Precis så känns det. Var tog alla lata soliga dagar vägen, dem som jag skulle nyttja till fullo med familjen? Vad hände med trädgården som nästan växt igen (överdriver lite) & blivit djungel?   Nu har jobbet tagit slut, tiden finns, solen har göm...

Av Millan - 27 juli 2011 21:37

Tänk så det kan bli ibland.?.?   Jaja, jag jobbar iallafall ett tag till på Skattkistan & stortrivs med det. Människor, nya saker, härlig persinal...jaaa, vad mer kan man önska?Hänt sen sist: Min systers svärmor, Ulla-Britt har avlidit av en hjär...

Ovido - Quiz & Flashcards