Millans mirakler....

Direktlänk till inlägg 7 juni 2010

Oj oj vad tiden runnit iväg!

Av Millan - 7 juni 2010 00:00

Sist jag skrev var den 20 maj & Elias fyllde år.

Mycket har hänt sen dess.


Jobbet, Anthill, har i det närmsta avvecklats, alla är nu arbetsbefriade & mer eller mindre arbetslösa. Många har sin framtidsplan klar,en del har nya jobb, andra tar tid på sig att fundera. Dem sista veckorna på jobbet vart iallafall helt fantastiska. Alla jobbade på bra så vi kunde lämna av Telenor med flaggan i topp. Dem hade absolut ingenting att klaga på, tvärtom, så tyckte dem att det kändes lite trist.


Måndag den 31 maj så hade vi en mysig stängningskväll utanför jobbet med tipsrunda & kubbturnering. Vi bjöds på smörgåstårta & dryck. Chefen hade svårt att hålla ett stabilt tal men lyckades iallafall med att tacka alla medarbetare & önska alla lycka till. Sen skar rösten lite & han bjöd till mat.


Resten av veckan (1-4 juni) så jobbade vi (jag, Daniel, Andreas, Linus & Annica) med att ställa iordning i alla salar & kasta en massa skrot. Vi kunde tom skänka en hel hög med bord & stolar till en skola i stan. Nu är fd Anthill's hus stiligt möblerat, luftigt mellan öarna & något annat företag måste bara gilla stället & sen har vi jobb igen.   hehe...


Lördag den 5 maj: Festen!!


Här hemma fixade vi under fredagen med förberedelsen inför festen. 15 kg kött lades i marinad. 5 kg kyckling likaså. Rörde ihop 13 kg potatissallad & delade 4 kg tomater. Vi trixade ihop en grillsås & sen var det klart.

Lördagen ägnades åt fest! Grillade, dracks, lekte & kramades överallt!   

Nedan bilder från både måndag & lördag:

         

bilder lånade av Tina T.

  Mat, öl & cider i stora lass tillsammans med goa arbetskollegor, bättre kunde det inte bli!


Benny & Fredrik har superkul


7-kampen drog igång & det var både ärligt, härligt & tävlingsinriktat. Lite farligt blev det oxå ibland pga alkoholen  .

Äggbalansering i snygg stil av Nils-Olov & Fredrik


Lagen pratar ihop sig inför nästa gren!


Oj & usch vad man kommer att sakna denna hop av folk  .

Kram till er alla från mig!!!



Nu är det måndag & jag har första dagen som jag inte går till jobbet. Underlig känsla även om jag kommer att ha fullt upp ändå. Idag blir det ett läkarbesök & strömmingsrensning! Tror tom att jag ska börja pusta lite fönster!


  

 
 
Anna-Karin

Anna-Karin

7 juni 2010 08:22

Vilka härliga kvällar ni fick med bra väder. Både på måndagen och lördagen. Hoppas ni finner ngt jobb som passar er i framtiden

kramen

http://artoz.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Millan - 13 september 2011 20:02


Så roligt att jag blev utbald av Buzzador att buzza Vanish I paketet som kom så fick jag allt detta: Vanish Oxi Action Pulver Vanish Crystal White Pulver Vanish Extra Hygiene Pulver Vanish Oxi Action Gel Vanish Crystal White Gel Vanish För...

Av Millan - 22 augusti 2011 10:37

Flyplanets dag var det på Sollefteå/Krafors flygplats i lördags. Uppvisningar av alla de slag bjöds det på & det blev en kanondag ute på fältet. Fallskärmshoppningar, segelflygsbalett (uppvisning till klassisk musik), bandvagnsåkning, massa grönsaksf...

Av Millan - 19 augusti 2011 20:23

Då har man snart varit arbetslös i en vecka, en vecka som mest kännts som semester eftersom jag jobbat hela sommaren.En del har jag ändå fått gjort, sytt väska, lagat go'mat, gjort lite höstljus, haft nå möten & påbörjat en affärsplan. Ligger väl int...

Av Millan - 17 augusti 2011 09:11

Precis så känns det. Var tog alla lata soliga dagar vägen, dem som jag skulle nyttja till fullo med familjen? Vad hände med trädgården som nästan växt igen (överdriver lite) & blivit djungel?   Nu har jobbet tagit slut, tiden finns, solen har göm...

Av Millan - 27 juli 2011 21:37

Tänk så det kan bli ibland.?.?   Jaja, jag jobbar iallafall ett tag till på Skattkistan & stortrivs med det. Människor, nya saker, härlig persinal...jaaa, vad mer kan man önska?Hänt sen sist: Min systers svärmor, Ulla-Britt har avlidit av en hjär...

Ovido - Quiz & Flashcards