Millans mirakler....

Direktlänk till inlägg 22 november 2009

Söndag, regn och rusk...

Av Millan - 22 november 2009 00:00

Nu har det då varit mörkt, ruggigt & blött alldeles för länge. Om det nu ska vara vinter så får ju snön komma nån gång.


Veckan som vöre...

Jobbet rullar på, nyanstälda kommer & vårat företag frodas ett tag till. Kul med nya människor & jobb att göra.


Det stora ämnet i veckan har ju givetvis varit, vaccinering. I onsdags släppte dem vaccinering för oss vanliga dödliga. Jag planerade att fara ner direkt på morgonen, men vände då det skulle ha tagit minst 1½ timme bara för att stå i kö. Senare på dagen var det inte mycket mindre & på torsdag var det slut vid lunch. Siktet inställt nu på tisdag då dem får in ny leverans. Sonen tog dem på skolan i torsdag med vilda, då menar jag vilda protester. Pappan fick ryta i & rebt av befalla honom att lugna ner sig. Vi har pratat om hur viktig denna spruta var så han visste om att han var tvungen. Nu är det gjort & han e lite mallig för sitt plåster.


Var tredje torsdag innebär även grönsaker för mig. Då hämtar jag min leverans av ekologiska grönsaker, levererade av Rekolådan. Denna vecka innehöll den, morötter, polkabetor, kålrot, potatis, ägg, surdegsbröd, rotselleri & grönkål.  mmmmumsigt vad mycket gött jag ska fixa ihop.

Fredag, så kom Elias till oss. Han hade varit hemma fr skolan onsdag - fredag med halsont. Detta eskalerade till magont & huvudvärk under kvällen så det vart en jobbig fredag.

Lördagen fortsatte med uppkastningar & frossa. Antar att han fick lite biverkningar fr vaccineringen. Nu (söndag) så är han tillbaka till sitt rätta jag & har kunnat äta riktigt igen. Puhhh....


Idag söndag så har vi mest tagit det lugnt, eldat i öppna spisen & myst ner oss i soffan med go'fika.

På eftermiddan fick Elias leka med en kompis.


En vecka kvar till första advent men kom ihåg att inte stressa sönder

er i julstöket.

 
 
Pillabrita

Pillabrita

23 november 2009 07:13

Jag tror Niklas också fick nån släng av biverkningar av sprutan. Han fick lite racerbajs och kräks. Men det gick över väldigt snabbt! Jag ska väl försöka komma iväg i veckan och vaccinera mej också...gruvar, gruvar, gruvar.... Är sååå stickrädd....huuuga
Kommer ni i kväll?

http://www.pillabrita.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Millan - 13 september 2011 20:02


Så roligt att jag blev utbald av Buzzador att buzza Vanish I paketet som kom så fick jag allt detta: Vanish Oxi Action Pulver Vanish Crystal White Pulver Vanish Extra Hygiene Pulver Vanish Oxi Action Gel Vanish Crystal White Gel Vanish För...

Av Millan - 22 augusti 2011 10:37

Flyplanets dag var det på Sollefteå/Krafors flygplats i lördags. Uppvisningar av alla de slag bjöds det på & det blev en kanondag ute på fältet. Fallskärmshoppningar, segelflygsbalett (uppvisning till klassisk musik), bandvagnsåkning, massa grönsaksf...

Av Millan - 19 augusti 2011 20:23

Då har man snart varit arbetslös i en vecka, en vecka som mest kännts som semester eftersom jag jobbat hela sommaren.En del har jag ändå fått gjort, sytt väska, lagat go'mat, gjort lite höstljus, haft nå möten & påbörjat en affärsplan. Ligger väl int...

Av Millan - 17 augusti 2011 09:11

Precis så känns det. Var tog alla lata soliga dagar vägen, dem som jag skulle nyttja till fullo med familjen? Vad hände med trädgården som nästan växt igen (överdriver lite) & blivit djungel?   Nu har jobbet tagit slut, tiden finns, solen har göm...

Av Millan - 27 juli 2011 21:37

Tänk så det kan bli ibland.?.?   Jaja, jag jobbar iallafall ett tag till på Skattkistan & stortrivs med det. Människor, nya saker, härlig persinal...jaaa, vad mer kan man önska?Hänt sen sist: Min systers svärmor, Ulla-Britt har avlidit av en hjär...

Ovido - Quiz & Flashcards