Millans mirakler....

Direktlänk till inlägg 23 november 2009

VAB-dag

Av Millan - 23 november 2009 09:50

Ca 20 min efter att jag skrivit min veckoblogg igår så var det slut på det roliga. Elias började frossa, få ont i magen & kräkas igen. Vad är detta för underlig sjuka?

Jag har inte tid med sånt här utan känner mig behövd på jobbet....


Ja ja....bara att göra det bästa av saken. Bädda i soffan med filt & hink åt junior. Plugga in en film & försöka somna en stund, för sömn har jag inte fått mycket av dem 3 sista nätterna.


Bara inte jag & Andreas drar på oss nå elände nu!


Sugen på att göra nedan dessert till helgen:

Choklad- och rödbetskaka
Ingredienser
Beräknat för 8 portioner
2  stora rödbetor
100 g mörk choklad
4 dl vetemjöl
3 dl farinsocker
4 msk kakao
2 tsk bakpulver
1  ägg
50 g smör
2 dl mjölk
 socker
 smör
 florsocker
4  små rödbetor, till garnering - kan utelämnas
 
Gör så här:

Koka de små rödbetorna mjuka och gnugga av skalet när de svalnat. Finhacka chokladen. Skala de stora rödbetorna och riv dem på den grova sidan av rivjärnet.

Blanda vetemjöl, farinsocker, kakao och bakpulver i en skål. Blanda ner den hackade chokladen. Smält smöret. Vispa ägget fluffigt och häll i mjölk och smält smör. Vänd i de rivna rödbetorna. Blanda ihop de torra och blöta ingredienserna till en smet.

Smöra och sockra 8 st ugnsfasta portionsformar eller använd stora muffinsformar. Fördela smeten i formarna och grädda på 200 grader i ca 12 min.

Dela de små rödbetorna på hälften. Innan servering pudras kakorna med florsocker och dekoreras med en halv rödbeta på toppen. Servera med en kula vaniljglass.

 
 
Pillabrita

Pillabrita

26 november 2009 21:42

Huvva! Jag hoppas han blir frisk snart. Jag tycker det är många konstiga sjukor som drar runt numera... Ja, man får hoppas att det går förbi detta huset! Kryapåerkramar

http://www.pillabrita.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Millan - 13 september 2011 20:02


Så roligt att jag blev utbald av Buzzador att buzza Vanish I paketet som kom så fick jag allt detta: Vanish Oxi Action Pulver Vanish Crystal White Pulver Vanish Extra Hygiene Pulver Vanish Oxi Action Gel Vanish Crystal White Gel Vanish För...

Av Millan - 22 augusti 2011 10:37

Flyplanets dag var det på Sollefteå/Krafors flygplats i lördags. Uppvisningar av alla de slag bjöds det på & det blev en kanondag ute på fältet. Fallskärmshoppningar, segelflygsbalett (uppvisning till klassisk musik), bandvagnsåkning, massa grönsaksf...

Av Millan - 19 augusti 2011 20:23

Då har man snart varit arbetslös i en vecka, en vecka som mest kännts som semester eftersom jag jobbat hela sommaren.En del har jag ändå fått gjort, sytt väska, lagat go'mat, gjort lite höstljus, haft nå möten & påbörjat en affärsplan. Ligger väl int...

Av Millan - 17 augusti 2011 09:11

Precis så känns det. Var tog alla lata soliga dagar vägen, dem som jag skulle nyttja till fullo med familjen? Vad hände med trädgården som nästan växt igen (överdriver lite) & blivit djungel?   Nu har jobbet tagit slut, tiden finns, solen har göm...

Av Millan - 27 juli 2011 21:37

Tänk så det kan bli ibland.?.?   Jaja, jag jobbar iallafall ett tag till på Skattkistan & stortrivs med det. Människor, nya saker, härlig persinal...jaaa, vad mer kan man önska?Hänt sen sist: Min systers svärmor, Ulla-Britt har avlidit av en hjär...

Ovido - Quiz & Flashcards