Millans mirakler....

Alla inlägg den 11 november 2010

Av Millan - 11 november 2010 13:19

Tänk en sån förmån ändå, att kunna sitta hemma & studera. Slippa resor, fixa ansiktet på morgonen & kunna ta en kaffe i sin egna kopp. Visst, vi träffas på skolan 2-3 dagar/vecka, & den tiden är jätteviktig oxå. Prov nr 2 i ekonomi är gjort & jag har grepp även på¨bokföring (del 1) MVG! Nu laddas det för nästa veckas prov om lagar...


Snön har kommit till Prästbordet / Sollefteå så jag fick sopa & skotta för första gången denna vinter. Lite mys var det & luften är ju så fräsch när snön har kommit. Givetvis var jag tvungen att tända mina lyktor ute vid bron när jag skottat fram dem & nu börjar julen krypa sig på. Lite sugen är jag allt att ta fram en & annan tomte, men tror nog att Andreas skulle ogilla det, iallafall den här veckan. Nästa vecka så smygs det nog fram en tomte eller två.....


Bilder från kameran:

Goooo kycklinggryta med Reko-grönsaker!  

  Oskottad bro från igår, tisdag!


 

Nya Ljus finns nu på Vackra Ljus


Nu ska jag ta lite lunch, fixa lite tvätt, skriva klart en inlämningsuppgift & sen så ska jag ju jobba ikväll... på Hullsta Gård!


Ta hand om er alla & njut av ljuset som snön kom med. Har snön INTE kommit, så tänd många ljus, mys & rå om varandra!


Av Millan - 11 november 2010 10:58

Vilken idé, att smaksätta grädde, som redan är gott!


Iallafall, jag ska prova grädden med jordgubbssmak, för att se om det "funkar".

    

Finns med jordgubb & choklad!


I helgen ska jag göra en citruspaj & då tror jag att jordgubbsgrädden kan passa bra.

Följ länken till Smartson & få chansen att testa Arla smaksatta grädde du oxå. Alla får en värdechek att skriva ut, värd 5 kronor.


-------  ------

Ovido - Quiz & Flashcards