Millans mirakler....

Alla inlägg den 2 juli 2010

Av Millan - 2 juli 2010 10:21

 

Grattis Wilma till alla dina underbara valpar!


Voff Voff......  


Hur gick det då under själva förlossningen?


Jo det gick bra. Wilma började få riktigt ont vid 20-21 på kvällen den 1 juli & vi kom upp vid nio.


 


Matte Harriet gav magmassage så gott det gick & det lugnade Wilma rejält.


Valp nummer ett, en helvit hona kom först. Jag såg ett par tassar & en svanstipp utan fosterhinne & då Wilma krystade hjälpte jag till att dra utt lillan. Fick genast namnet Millan ( hedrad).


  Sen kom nr 2 efter ca 30 minuter & likaså 3'an.

innan fyran kom så fick Wilma vila i ca 1 timme & det behövde hon då dem tre som kommit var det 2 som låg baklänges & var svåra att få ut utan hjälp.

Fyran kom & ganska snabbt även feman. Paus igen på ca 30-45 min.

Nummer sex kom & vi trodde att nu är det klart... men efter ca 45 min kom så sjuan & ytterligare 20 min kom åttan, Mini på bara 290 gr.


   

På morgonkvisten så var alla nöjda. Valparna hade kommit igång med att äta, kissa & bajsa lite. Wilma tordes gå ut en sväng & göra sina behov & bli lite avsköljd i rumpen. 2 av valparna har navelbråck, ett normalt & ett som Wilma bet till i en värk på fyran då femman kom så snabbt inpå. Båda har hunnit till veterinären för koll, allt var bra, vi hade gjort det bra med att stoppa blödningen & nypa ihop tarmen på fyran. Sista valpen kom 02,30 & eftervärkar & sammandragingar på Wilma var över vid halv åtta på morgonen.


Här ligger feman & vilar sig i mitt knä efter att jag fått honom att kissa lite. Wilma hann inte riktigt med allt i sin utmattning.
 


 En riktig -skenshistoria.


Ovido - Quiz & Flashcards