Millans mirakler....

Alla inlägg den 19 september 2010

Av Millan - 19 september 2010 23:33

---& det är ju f*n inte klokt att så många i vårat land ville ha in ett parti med så hemska, låga & vansinniga ide'er. Dessutom borde flertalet svenskar önskat en förbättring med hjälp av röd/grönt styre! Nu får sociteten råd med sin Rut medans ensamma mamman som bor i norrland & är arbetslös... får tigga på soss.


Än så länge verkar iallafall min kommun förstå att det finns viktiga saker att lägga sin röst på.   


Beklagligt att svensken aldrig lär sig vad som är bäst för landet i helhet!


      


Av Millan - 19 september 2010 17:52

Nu har jag knäppt lite bilder på nya ljus:

Små block (ca 8 cm höga) 50 kr/st, mellan block (ca 15 cm) 95 kr/st & höga block (ca 20 cm) 125 kr/st


     

     


Just nu så har jag bara låga & mellanljus!


Höga ljus kommer inom kort!


 

Av Millan - 19 september 2010 00:00

Vart fjärde år så kommer den dag då man som vanlig svensk har chansen att påverka samhället via demokratisk röstning. Årets val har varit lite sjåigt. Det har varit heta debatter, smutskastning, felaktigheter & antagningar hit å dit. Vi har fäljt en del av debatterna i TV & mitt val har bara stärkt tack vare dessa.


Så idag när man klädde upp sig, tog sin valsedel & rullade ner på stan. så kändes det bra. Jag har i mitt val , förhoppningsvis, hjälpt kommunen & regeringen med de förändringar/förbättringar som behövs.


Väl hemma igen så satte jag mig med näsan i skolböckerna. Herreminjeee, vad klok jag ska bli. Har jag talat om att CSN gav mig en bit bidrag. Fast helt fick jag då inte & det var pga att AF under tiden dem var hos oss på Anthill (under varseltiden) inte hade riktigt klart vad som gällde för inskrivning vs CSN. Iallafall så har AF nu skickat ett intyg till CSN som förhoppningsvis ger mig fullt bidrag.


Nu har vi precis avnjutit en god middag. andreas gjorde en gryta med massor av höstens primörer, kyckling, chili, koriander, bönor & annat gott.

 


Ikväll blir det lite valvaka med lättöl & poppisar!

Hoppas vi får vakna imorgon med en ny stark regering!


  


Grytan inspirerades av den låda vi fick i torsdags.

Rekolådan


 


  


Ovido - Quiz & Flashcards