Millans mirakler....

Alla inlägg den 6 mars 2011

Av Millan - 6 mars 2011 10:04

....ska jag skriva ett inlägg om vad som hänt sen sist.


Våren är på väg på riktigt. Det har nu varit +grader hela dagarna denna vecka. Nätterna går ner under noll, men som sagt, dagarna är varma.Det har varit friska vårvindar oxå som hjälpt till att torka bort det som tinat. Tyvär så hade ju jag glömt ladda kameran, annars hade ni fått bilder från några fina vårpromenader oxå.


Nu tänkte jag visa några bilder från vår klassfest förra helgen, vi är ju inte så många, men vi är ett glatt gäng av blandad kompott:

         

Andrea, Ishak, Jonna, Faizo, Niclas, Karim med polare, Anna & jag.


Under veckan som gått så har vi haft ett prov, det första i Näthandel A. Det gick bra, fick MVG & då ska man ju vara nöjd. Praktik för v 12-15 är klar, jag våldgästar Skattkistan igen.


Måndagszumban denna vecka ställde jag in, då min rygg inte alls var redo. Istället så tog jag mig till Zumba-toning i fredags. det var kanonbra träning med "sticks" som lättare vikter i händerna. Kul var det oxå, synd bara att Sollefteå inte fattat att Jessica har världens dunderträning på Feka.


Igår lördag så var det dax att agera flytthjälp. Kommunen erbjöd sig att ge handbollsungdomarna 15 000.- om dem hjälpte till att flytta, möbler, datorer, böcker mm mellan olika flyglar på Vallaskolan. Detta då det ska fortsätta att renoveras. Klubben ska JA & vi var ca 50 personer, stora & små som i 2 timmar bar saker kors & tvärs. Roligt & nyttigt för ungdommarna. Jobbigt för mig.


Kvällen igår tillbringades i soffan. Elias hade fått en alkofri skumpa av Andreas som skulle öppnas givetvis. Den smällde rejällt & korken flög till skogs.

     

Kul hade dem iallafall med Peachläsken.


Amdreas hade till sig själv köpt en god wirre som vi satt & smuttade på samtidigt som vi tittade på melodifestivalen.

 


Nu e det söndag, sol, vårvind, handbollsträning, promenad, städ, mat, plugg & slapp i soffan är vad som ska hinnas med.


PoK på er alla & snart är det grönt & fint ute!

-----  -----

Ovido - Quiz & Flashcards