Millans mirakler....

Alla inlägg den 8 mars 2011

Av Millan - 8 mars 2011 19:45

Jaaa, att dem två dagarna skulle falla in på samma dag var ju spännande. Tänk så mycket snack det varit på radion idag om just detta att dem firas på samma dag i år. Det har varit feta kvinnor på tapeten & lite annat kul tramsprat. 


Idag då, jo, junior har varit på badhuset med polare & jag skulle hem & plugga. Näää, då träffar man vänner i cafeterian så man blir kvar & pratar bort 2½ timme istället.... hrmmmppppfff!!! Ja ja, social måste man ju vara mellan varven ändå, även om jag känner att denna affärsplan tar livet av mig snart!


JOO, lunchen idag vart ju enormt god, vi åt semlor!  Hahahahaaaa.....

Junior gjorde iordning alldeles själv & serverade mamma en stor bulle.

    

Näste mästerkock!


Imorgon, onsdag, ska det gås på matiné, vi ska se Megamind. Det ska bli roligt & sen på torsdag blir det Himlabadet i s-vall med Anna & grabbarna. Kul ska man ha på sportlovet, så är det bara!


-----  -----

Av Millan - 8 mars 2011 09:44

Trodde jag ja.... det gäller ju bara dem som går i vanlig skola, inte mig, som pluggar komvux. Nu sitter jag med en affärsplan som börjar ta form. Lite knivigt är det med budgettarna, men det löser sig säkert. På söndag är deadline så jag har ju några dagar på mig att få till det.


Igår så var det en sån där underbart solig dag så vi tog en promenad på en timme, så skönt.

     

Elias i det vackra vädret.


Väl hemma igen så satte vi igång med att baka semlebullar, det är ju fettisdagsdagen idag, tisdag! Riktigt fina blev dem.   med en varm ugn så vart det lasagne till middag. Även den vart kanongod med qourn, morötter, lök, tomatkross, kryddor & beachamellsås (stavas det så?).

Zumbadax igen, denna måndag, & idag var Sidi med & körde en hel del afro, såååå underbart kul! Svettigt, klurigt, men kul!!


På kvällen var vi ju tvungna att avsmaka semlorna så vi vispade grädden & rev mandelmassan (blandad med inkråm & lite mjölk) & pudrade med florsocker.

 


Så, idag, plugg plugg & plugg. Fast, nu tittar ju solen fram igen, så en promenad måste jag ju hinna med, eller hur?


Sköt om er allihopa & ta en tur ut i solen & fyll på depåerna!

-----  -----

Ovido - Quiz & Flashcards