Millans mirakler....

Alla inlägg den 8 augusti 2009

Av Millan - 8 augusti 2009 00:00

Puh....vi vaknade i Forsed hos svärmor. Det blev så efter att vi på fredagkväll lämnat igen saftmajan och blivit bjudna på lite mat. Öl till maten och sen ett glas vin efter det, gott och trevligt och det är ju aldrig fel. Jag gillar verkligen min svärmor Harriet och hennes gubbe Thomas, dem är så mysiga. 

.

Iallafall så masade vi oss hemöver vid tolvtiden och satte direkt igång med hallen. Måla vita lister igen och slipa lite på fönstret. Den vita lackfärgen kan ju inte övermålas förrns efter 16 timmar så det är tidskrävande. Vi fick iallafall färg på en vägg....och det blir lila ;-) verkligen lila.  .

När vi inte kunde göra så mycket mer pga torktider och lackfärg så tog vi en lång promenad. Underbar kväll med värme och sol. Rundan vi gick är nog ca 4-5 km lång och tog ca 50 min.  

.

Längs med vägen så påminns man om att hösten är på väg, där står svampar i all sin prakt och en del björkar har fått några gula löv. Det hoppade en och annan liten groda över vår väg och jag var rädd att jag skulle trampa dem eftersom de var så många. Små söta grodor.

.

Nu blir det soffa med ett litet glas Amarulla och  mys med Andreas.  

.

Ta tillvara alla dem små tillfällena av lyx och välbehag!

Ovido - Quiz & Flashcards