Millans mirakler....

Alla inlägg den 25 augusti 2009

Av Millan - 25 augusti 2009 00:00

Eller ja, en halv dag iallafall. Idag bestämde jag mig för att ta ut lite komptid för att ensam åka till Birsta och shoppa.

Sagt och gjort, iväg jag for i min enormt stora Renault 19.

På begäran, Renaulten....


Inköpslistan var lång och "stor" så jag började med smått; kläder och smink. Hittade en enkel, klassisk jacka på Cubus för 100,- & strumpor till sonen, sjal och puder på HM och hårjox på KICKS. Ångade vidare in på Intersport och hittade strumpor till Andreas. Lagerhaus hade en perfekt korg till min Reko-mat, så den måste jag ju ha


Sen en runda in på ÖB för att skaffa bubbelvatten, kryddor och HP-saus. Nu var det dax för mat inne på IKEA. Nyladdade batterier så stormade jag IKEA. Här blev det skrivbord till junior, stor rund spegel, värmeljus, lampa, hurts och skohorn.

Pust å stånk...bara det tunga kvar.


Biltema; 2 st "bilbockar", bogserlina, konsoler & hyllplan. Kom nu ihåg att min bil är liten....

Vidare mot Byggmax..haha, här köper jag en villastege på 5,2 meter, 2 par arbetshandskar och en färgvisp. Killen med stegen fnissade när jag pekade på min bil och sade "Tror du den får plats i bilen?. Till saken hör ju att jag inte har takräcke. Ner med sätena fram och bak och tjoffs... in med stegen. Det gick och killen vart imponerad. Nu gick den ju inte in helt å hållet, ca 80 cm stack ut där bak så jag fick markera och spänna ner luckan.

Sista svängen gjordes in på Bauhaus, en burk färg och buskstöd. Hem kom jag strax innan nio och var såååå nöjd med mina inköp.


Andreas tyckte att jag gjort det bra...Thats life having a house. 


Imorgon blir det skruvning som gäller och en tur till svärisarna... Sov gott alla goa människor!

  

Ovido - Quiz & Flashcards