Millans mirakler....

Alla inlägg den 30 augusti 2009

Av Millan - 30 augusti 2009 00:00

En sån underbar helg vi har haft.

Lördagen började tidigt med fotbollscup på Risön, Black Bulls möte hårt motstånd och åkte ut i första matchen. Inga sura miner för det, vi tröstfikade på stan med daimkaka o grädde. När vi ändå var på stan så shoppade vi lite oxå, lite burkar, papper och pennor.

 

Väl hemma igen så satte jag igång i min trädgård. Förbereder för ett trädgårdsland inför sommaren -10 som ska innehålla lite gott som morötter, rödbetor och sallad. Kanske jag ska göra ett litet till med lök och bönor. Vi får se hur det blir.

 

 Kvällen blev lugn med ett glas rödvin och mys i soffan.

 

Sovmorgon på söndag...mmm, tack o lov att man har en stor grabb som kan klara sig själv en stund.

 

Efter en god frukost så ville junior åka till en kompis och det var kanonbra, då fick jag tid att fixa ännu mer med trädgården. Andreas hjälpte mig med att få till ramen till trädgårdslandet, bleve sååå fint. Nu ska jag inhandla jord i veckan. Grannen var så snäll och erbjöd mig oxå obrunnen gödsel, hästdynga!

 

 När middag och stök var undanröjt så tog jag och junior en lång cykelrunda för att rensa skallarna lite. Underbart höstväder med sol och ljumma vindar. Vi hann se mycket kul på vägen, svampar i olika former, en groda, benbit av något dött djur och en massa kluriga träd.

 

Nä, nu är det dax för soffan med sambon och titta lite på Mythbusters.


 

Lev dagen som om den vore den sista!

Ovido - Quiz & Flashcards