Millans mirakler....

Direktlänk till inlägg 8 juli 2010

Håven Håven Håven Håven bluuuuueees.....

Av Millan - 8 juli 2010 00:00

...vi har det bra, vi har semester i Håven!


Detta ställe är en oas av lugn, avsaknad av mobil täckning, varmvatten endast vid behov (vedeldning) & kärlek! Vägen till min Moster är 38 mil lång härifrån & nu vart det så äntligen tillfälle att ta oss dit.

Elias & jag packade i måndagsmorse in oss i bilen. Fiskespön, myggjox & annat nödvändigt tog vi med oss. Solen sken & det skulle bli en varm tur neröver.

Vi stannade ofta för att pausa, pinkepaus, fikapaus, svalka-oss-paus & shoppingpaus!


Väl framme i Håven

 

(för er som inte vet så ligger det i Dalarna, mellan Lobonäs & Noppikoski) så vart det kramkalas. Kusin "Fia" var där redan med sina 3 barn, Niclas, Johanna & Melvin. En kompis till Niclas var oxå med, David + Niclas tjej Therese.


Hundar fanns det oxå... Karins stora lurv Hero & Fias skrälle, Boss. Får inte glömma pensionären Sixten, Karins tandlösa katt som ofta slåss med lodjur eller blir flygen av nån rovfågel. Den katten lever på övertid.


Fia & Johanna myser:            Moster Kala spelar Cittra:

   


Iallafall så blir det alltid tokigt när alla träffas. Vi satt hela första kvällen & snackade skit & vad som hänt sen sist. Moster spelade cittra, vi drack öl & vin. Skrattade & grät omvartannat, mindes tiderna då Håven levde upp under somrarna. 


Vi for till Håvasjön & svalkade av Hero, spanade på grodyngel & fiskade.

     


Karin & Melvin vattnar blommorna

 


Dax för att skjuta lite luftgevär:

   


Badtur till kröken (Grästjärn)

 


Melvin är en kopia av sin avlidne far, Henrik:

 


Dax att säga hejdå & gruppbild. Hero trilskas lite...:

 

....& ville inte alls vara med på bild!  

      

  Enda bilden på Göran tillsammans med moster Karin, en solig kväll i Håven!



Karin tingade en av svärföräldrarnas vita valpar då hon vill ha ett sällskap till sig & Hero. Det innebär ju att jag får åka ner för leverans igen. Då ska Andreas med & få träffa mina underbara släktingar i Håven.


Toklängtar redan & saknar ofta min moster!   







 
 
Ingen bild

Mats Stenfors

12 oktober 2011 01:42

Underbart o se dina bilder från Håven :)
Har oxå stuga där, bilderna va från Jontes ?
Träffade Karin i somras när jag va uppe o fiskade.
Mvh
Mats

Millan

17 maj 2012 15:18

Älskar mitt Håven

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Millan - 13 september 2011 20:02


Så roligt att jag blev utbald av Buzzador att buzza Vanish I paketet som kom så fick jag allt detta: Vanish Oxi Action Pulver Vanish Crystal White Pulver Vanish Extra Hygiene Pulver Vanish Oxi Action Gel Vanish Crystal White Gel Vanish För...

Av Millan - 22 augusti 2011 10:37

Flyplanets dag var det på Sollefteå/Krafors flygplats i lördags. Uppvisningar av alla de slag bjöds det på & det blev en kanondag ute på fältet. Fallskärmshoppningar, segelflygsbalett (uppvisning till klassisk musik), bandvagnsåkning, massa grönsaksf...

Av Millan - 19 augusti 2011 20:23

Då har man snart varit arbetslös i en vecka, en vecka som mest kännts som semester eftersom jag jobbat hela sommaren.En del har jag ändå fått gjort, sytt väska, lagat go'mat, gjort lite höstljus, haft nå möten & påbörjat en affärsplan. Ligger väl int...

Av Millan - 17 augusti 2011 09:11

Precis så känns det. Var tog alla lata soliga dagar vägen, dem som jag skulle nyttja till fullo med familjen? Vad hände med trädgården som nästan växt igen (överdriver lite) & blivit djungel?   Nu har jobbet tagit slut, tiden finns, solen har göm...

Av Millan - 27 juli 2011 21:37

Tänk så det kan bli ibland.?.?   Jaja, jag jobbar iallafall ett tag till på Skattkistan & stortrivs med det. Människor, nya saker, härlig persinal...jaaa, vad mer kan man önska?Hänt sen sist: Min systers svärmor, Ulla-Britt har avlidit av en hjär...

Ovido - Quiz & Flashcards