Millans mirakler....

Alla inlägg den 3 oktober 2010

Av Millan - 3 oktober 2010 00:00

Så vart det helg igen & det började med jobb. Hullsta Gård droh igång säsongens första styrdans & det bjöds på supé & barhäng! Gästerna fick dansa till Hedins från Ängelholm...   

Hemma igen mitt i natta, men vad gör man inte för lite extra kassa.


GRATTIS storasyster Rosie på din x6 årsdag!

    


Lördagen så for vi på stan. Vi hade en del ärenden att uträtta som motorolja, vin/öl, mat & lämna över juniors kläder. Hemma igen så pysslade vi i trädgården med att kratta löv & plantera lite ljung.


 


Fram mot kvällen så kom då våra gäster, Jonas (svåger) & Linda. Dem bjöds på stekt kycklingfilé på tagliatelle med en sås av soltorkade tomater, rosmarin, gräslök, cayennepeppar, fond & grädde, toppat med parmezan.

Till detta drack vi rött vin & öl. Efterrätten var en knäckig äppelpaj med marsansås...mmmmmumma!


Idag, söndag, så drog vi oss en stund innan höstsolen kallade oss. Vi tog en lång promenad runt Vemyra & sedan gjorde Andreas en god chili på älgfärs. Nu är det slappa i soffan som gäller, kanske en film & ett glas rött för att avsluta en underbar helg.


 

Oljelykta från ÖB.


Ha det gott alla vänner & ni andra även om jag er inte känner. Kom ihåg att visa hänsyn till alla dina medmänniskor.

Jag har denna vecka fått förmånen att bidra med en liten peng till Nimalie's resa till Turkiet. Hon vet inte vem jag är eller att jag ens bidragit till hennes resa, men om man bara har 3-4 månader kvar av livet innan cancern tar dig med till andra sidan.... Då ska man få hjälp av oss som finns kvar.


  

Ovido - Quiz & Flashcards