Millans mirakler....

Alla inlägg den 28 oktober 2010

Av Millan - 28 oktober 2010 15:45

Eftersom många redan nu har efterfrågat juleljus så har jag givetvis gjort några sånna. Fler är givetvis på gång & inför jul så kom ihåg vilken fin present ett ljus kan bli. På ett glasfat eller liknande så blir presenten komplett.

 

Mellanhögt ljus, ca 15 cm, 95.-


Elias, junior, har länge viljat att vi ska pynta för Halloween. Så sagt & gjort. Igår hade han studiedag & då kom gubbarna fram. Vi har inte så värst mycket pynt eftersom jag är av den sort som istället kallar helgen Alla helgona helgen, den helg då vi minns dem som dött med ljus & glägje.

   

Pynt


Nu ska jag "blinga" lite tomteljus.

Ha det gott alla vänner där vid datorn!

  

Av Millan - 28 oktober 2010 15:34

Herre min ge vad mycket skola det vart denna vecka. Vi hade i måndags ett dataprov på morgonen (har inte fått veta ngt resultat ännu) & på em så har det muntlig presentation av ett grupparbete. Ett arbete som jag, Anna & Faizo jobbat med. Slutresultatet blev enl mig, hyffsat. Jag var inte helt nöjd med delar av arbetet men tror att Dispositionen hjälper oss till bra omdöme.


Så i tisdags fick vi sovmorgon till 9,30. Bara för att sedan braka igång med ett Prov igen. Denna gången var det bolagsformer & projekt som stog på agendan. Vi fick 2 timmar på oss & jag tror jag höll på i en timme. Effektiv lärare, rättade alla prov snabbt, så på em fick vi reda på resultatet: 76 av 76 möjliga. Woow så glad jag blev   .


Under tisdagen fick vi också veta vad arbetet under v 44 ska handla om. Vi ska i projektform komma på en eller flera produkter att tillverka eller "köpa & göra om" & sedan sälja. I arbetet ska allt redovisas, från planering, budget & utvärdering. Känns som en rolig utmaning.


Igår, onsdag, så hade vi tid hemma för självstudier. Vilket innebar att imorgon ska 2 relativt stora uppgifter lämnas in (via mail). Jag är klar med den ena, men har svårt att få den andra bra. Varför ska man ha så höga krav på sig själv? JO, för att man vill lära sig nya saker.


Dax att plugga igen!

Neeej... tänker ta en meditativ paus & skapa lite nya ljus!

  


Ovido - Quiz & Flashcards