Millans mirakler....

Alla inlägg den 13 oktober 2010

Av Millan - 13 oktober 2010 08:00

Snart mitten på oktober. Skolan rullar på för både mig & junior. Vi kämpar på med läxor & prov. Igår hade jag ett stort prov som jag inte riktigt spikade, trots hårda studier. Jag är nöjd om jag får ett VG.


Andreas har börjat sitt nya jobb på Statkraft & verkar trivas jättebra. IT-support med lite rotning i datorer & annat tekniskt, passar honom det!

  


Annars då? Jo, helgen var som vanligt fylld med saker, varför kan man inte innföra 3 dagars helg varje vecka. Då skulle man hinna med det där man annars skjuter till nästa helg. Min helg bestog av både nytta & nöje. Vi hade operapremiär på Hullsta. via direktlänk från Metropolitan i New York visade vi Rehnguldet. Spännande & ny upplevelse. Jag kikade in i salongen innan jag gick hem & det lät bra.


Elias har börjat träna handboll & det tycker han är skoj. Träningen är 2 ggr i veckan & det är som lagom för en 10-åring.

Bilen min; är på rep igen. Ombesiktningen var inte till belåtenhet på sidobalkarna (vilka jag trodde var åtgärdade för 2000 kr) var fortfarande rostiga. Nu är bilen lämnad till Häggan & han trodde då "att det däringa int sku va nå problem." Han skulle fixa & svetsa så min skrutt rullar iallafall till juni 2011.  

Mat! Vi fick till en underbar gryta i måndags bestående av blomkål, spetskål, broccolo, rättika, morötter, paprika, lök & kyckling. Krydda med chili, vitlök & peppar. För att få den blöt hällde jag i en burk av Campells grönsakssoppa + en burk vatten. Gu' så in i bomben god den vart. Serverades med ris & aioli.

 


Under sommaren som gått så har vi odlat egen chili & nu ser planten ut såhär:

    

   

Näää, nu ska jag koppla upp mig mot skolan för att ha dagens första lektion. Tjingeling mina vänner!

Ovido - Quiz & Flashcards