Millans mirakler....

Direktlänk till inlägg 18 november 2010

Idag har det varit en lång dag känns det som

Av Millan - 18 november 2010 22:32

Underligt, då det har varit lika många timmar idag som alla andra dagar.   

Började morgonen med lektion via datorn med PO, vår matematiske lärare som lär oss företagsekonomi. Idag var det kontering av löner, arbetsgivareavgifter & skatter vi skulle nöta in i skallen. Jo, det verkar ha fastnat det oxå.


Efter lunch var det dax för lektion med Lisa. Lisa har lätt för skratt så när man har hennes lektioner via datorn blir det mycket höga frekvenser i högtalarna eftersom hon har lätt för skratt & har ljus röst som bryter på amerikanska. Hon e kanonbra lärare & idag fick vi lära mer om varuexponering & marknadsföring. Spännande!


Sen så var det ju torsdag igen & denna torsdag var det dax för en ny god Reko-låda. Ner på Bodéns för att hämta, planera middag efter innehåll & sen bara njuta. Ofta blir det en mustig gryta & det vart det idag oxå.

 

Kyckling, potatis, morötter, gulbetor, brysselkål, champinjoner, vitlök, rödbeta & färsk timjan. Blötte upp det med kycklingfond & salt buljong. Den vart så underbart god   & sen är det ju ekologiskt & nyttigt!


Mer då, jo, vi hann upp till Forsed för att lämna släpkärran hos svärföräldrarna. Då gick "Ådin"s tändningslås sönder. En liten fjäder slutade att fjädra...så där stog vi & kunde inte stänga av bilen, nedrans! Vi hann iallafall in & fika, mysa vovve & sen åkte vi (rullstartade bilen) till Elin & Tony för att snacka bort 45 min.

   

Sötaste Kajsa & finaste Wilma. Dotter & mor


Lägger in en bild på ett fat med tre små ljus, bara som inspiration.

Fler ljus hittar ni på Vackra Ljus


Nu är Andreas nere i garaget & skruvar i bilen & jag funderar på att kasta mig i sängen. Ta med en tidning elller kanske datorn...


-------   ------ 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Millan - 13 september 2011 20:02


Så roligt att jag blev utbald av Buzzador att buzza Vanish I paketet som kom så fick jag allt detta: Vanish Oxi Action Pulver Vanish Crystal White Pulver Vanish Extra Hygiene Pulver Vanish Oxi Action Gel Vanish Crystal White Gel Vanish För...

Av Millan - 22 augusti 2011 10:37

Flyplanets dag var det på Sollefteå/Krafors flygplats i lördags. Uppvisningar av alla de slag bjöds det på & det blev en kanondag ute på fältet. Fallskärmshoppningar, segelflygsbalett (uppvisning till klassisk musik), bandvagnsåkning, massa grönsaksf...

Av Millan - 19 augusti 2011 20:23

Då har man snart varit arbetslös i en vecka, en vecka som mest kännts som semester eftersom jag jobbat hela sommaren.En del har jag ändå fått gjort, sytt väska, lagat go'mat, gjort lite höstljus, haft nå möten & påbörjat en affärsplan. Ligger väl int...

Av Millan - 17 augusti 2011 09:11

Precis så känns det. Var tog alla lata soliga dagar vägen, dem som jag skulle nyttja till fullo med familjen? Vad hände med trädgården som nästan växt igen (överdriver lite) & blivit djungel?   Nu har jobbet tagit slut, tiden finns, solen har göm...

Av Millan - 27 juli 2011 21:37

Tänk så det kan bli ibland.?.?   Jaja, jag jobbar iallafall ett tag till på Skattkistan & stortrivs med det. Människor, nya saker, härlig persinal...jaaa, vad mer kan man önska?Hänt sen sist: Min systers svärmor, Ulla-Britt har avlidit av en hjär...

Ovido - Quiz & Flashcards