Millans mirakler....

Direktlänk till inlägg 28 november 2010

Nu får jag backa bra långt för att hinna ikapp!

Av Millan - 28 november 2010 00:00

Förra helgen (19-21 nov) då var vi på lördag i H-sand & spelade cup. Jaaa, Elias med polare spelade handbollscup, 3 matcher under dagen som på det viset vart utdragen & lång. Roligt hade dem iallafall & det är det som räknas.      

Som sagt, full fart & glada grabbar, trots förlust i alla tre matcher.


Söndag tog vi det bara lungt. Elias for till polare & jag påbörjade planering för veckan. Advent, praktik, mat, träningar, kramfors osv osv.....


Måndag var det dax för första praktikdagen på Skattkistan. Tessan hade förberett med fakturor & lite annat admin. Roligt!   

Veckan rullade på & på onsdagen så var det träning för junior. Kylan kom under veckan, så på onsdag morgon hade vi minus 13. Torsdag var det bara 11 minus, så Elias fick ta bussen.Fredag & lördag , minus 17, likaså på söndag..


Har hunnit skicka 2 paket med ljus oxå. Passa på nu innan jul, har snart inga juleljus kvar. Kika in på Vackra Ljus!


På torsdag morgon så får jag meddelande av Anna, att hennes pappa, har åkt in på sjukan. Det iinnebär att mamma Ingrid blir helt utan tillsyn. Ingrid behöver omsorg då hon har syrgas dygnet runt & är väldigt sjuk själv. Vad gör man? JO, man Ställer upp! Till saken hör att jag aldrig varit den vårdande typen. Aldrig jobbat inom vård eller äldreomsorg. iallafall, denna gång var det annorlunda. jag fixade käk & mediciner till Ingrid & allt ordnade sig. Anna, som numera bor i England (har så gjort lääääänge) behöve en förlängd arm & den var min. Roligt då man känner att det man gör uppskattas & för min del var det faktiskt kul. Nu är Ingvar hemma igen & jag slår dem en signal ibland.


Advent till helgen! Under fredagen, efter att jag varit till K-fors, så åkte jag hem för att göra advent. Tomtar upp & ljusstakar lika så.

   

   

Pynt i både toalett, kök & datarum.


 


Igår, då for vi till Birsta. Andreas & jag tog tjuren vid hornen. Målet var att hitta golv till sovrum & hall uppe. Det ittade vi, så nu , efter jul, ska vi sätta fart. Shoppade lampa till sovrummet & en del julklappar.


Idag, söndag, så har vi städat klart, så att det luktar gott & är rent både uppe & nere. Imorgon är det praktik igen. Måste komma ihåg att påbörja mina inlämningsuppgifter oxå.... lätt å glömma nu när man inte har skoltid.


Glad Advent till er alla!

------ ------

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Millan - 13 september 2011 20:02


Så roligt att jag blev utbald av Buzzador att buzza Vanish I paketet som kom så fick jag allt detta: Vanish Oxi Action Pulver Vanish Crystal White Pulver Vanish Extra Hygiene Pulver Vanish Oxi Action Gel Vanish Crystal White Gel Vanish För...

Av Millan - 22 augusti 2011 10:37

Flyplanets dag var det på Sollefteå/Krafors flygplats i lördags. Uppvisningar av alla de slag bjöds det på & det blev en kanondag ute på fältet. Fallskärmshoppningar, segelflygsbalett (uppvisning till klassisk musik), bandvagnsåkning, massa grönsaksf...

Av Millan - 19 augusti 2011 20:23

Då har man snart varit arbetslös i en vecka, en vecka som mest kännts som semester eftersom jag jobbat hela sommaren.En del har jag ändå fått gjort, sytt väska, lagat go'mat, gjort lite höstljus, haft nå möten & påbörjat en affärsplan. Ligger väl int...

Av Millan - 17 augusti 2011 09:11

Precis så känns det. Var tog alla lata soliga dagar vägen, dem som jag skulle nyttja till fullo med familjen? Vad hände med trädgården som nästan växt igen (överdriver lite) & blivit djungel?   Nu har jobbet tagit slut, tiden finns, solen har göm...

Av Millan - 27 juli 2011 21:37

Tänk så det kan bli ibland.?.?   Jaja, jag jobbar iallafall ett tag till på Skattkistan & stortrivs med det. Människor, nya saker, härlig persinal...jaaa, vad mer kan man önska?Hänt sen sist: Min systers svärmor, Ulla-Britt har avlidit av en hjär...

Ovido - Quiz & Flashcards