Millans mirakler....

Alla inlägg den 11 april 2010

Av Millan - 11 april 2010 00:00

....igen. Denna gång riktigt fort faktiskt!! Våren har funnits med oss hela veckan med regn, sol & slask!


Allt rullar på som vanligt på jobbet, en del målar f*n på väggen medans vi andra tror på framtiden & vår ledning! Myrtacken kommer helt klart att finnas kvar ett tag till   


Annars då! Jo, mina planer för vårat drömkök fortskrider & jag småshoppar lite nu & då. Har fram tills nu inhandlat;krokar till kaffekoppar, burkar till the & kaffe & lite annat smått & gott. Själva ritningen för köket är också klar nu & vi är överens om idéen. Golvet är valt & likaså taket.

Nu är det bara till å vänte på offerter från byggarna. Vem ska vi välja , vem har bäst plan???


Helgen! I fredags så jobbade jag extra på Hullsta då det var styrdans med Scotts. Fullt med folk & glada människor som gillar att svänga om.

Lördag så var vi på barndop i Kramfors. Lilla Nova Abigail Margaretha Lija fick sitt namn i kapellet & ska nu uppfostras i guds tro   . Själv kändes det  lite fel att man sätter så stort focus på gud i en namngivningscermoni? Jag gick ur kyrkan för snart 4 år sedan eftersom jag inte är troende på den gud som dem annonserar för i sv kyrkan.

   

På kvällen så for Andreas upp till Nordlund & Elias till en kompis. Jag vart helt själv. Då tog jag tag i pannrummet som har haft fullt med saker i kartonger sedan inflytt för 1 år sedan. Fick bort nästan allt. Nu är det Andreas saker kvar.


Söndag!!   En riktigt fin dag med varm sol & fågelkvitter. Då är det svårt att sitta inne. Skjutsade först Elias till en polare & for sedan hem för att ta tag i saker. Oljade in alla trädgårdsmöbler & trappan.   Satte ut Elias ga cykel på Blocket. Tvättade 2 maskiner med dyngkläder, samt städade lite i garaget!


Nu känns det som om man har allt under kontroll & är då redo för en ny vecka.


Sköt om er alla vänner & dem som jag inte känner!

Hakuna Matata

Ovido - Quiz & Flashcards