Millans mirakler....

Direktlänk till inlägg 1 mars 2011

Längtar efter...........värme & sol!

Av Millan - 1 mars 2011 19:15

Nu har vi haft några underbara dagar med plusgrader, trakdropp & solsken. Nu börjar man på riktigt längta efter våren, blommorna, gräsmattan & värmen. Vintern, som dock ännu hänger kvar, har i år varit enormt hård mot oss, naturen & våra elräknare. Det är hög tid att vi får in solen & värmen i våra kroppar & hem.

För att påminna mig själv om att den kommer..... våren så sätter jag in en bild från april 2010:

  Påskliljor som kämpar sig upp ur en frusen backe.


Nu ska det förhoppningsvis inte dröja allt för länge innan snön smälter & knoppar brister.


Det är så ljuvligt att vänta på dem första vårtecknen, tussilago, surdoft från komposter, ruttna löv, vårknoppar & gräsbrandrök... våren! Välkommen lite snabbare i år.   


PoK alla & lycka till Kaj på halv-Vasan.

-----  -----

 
 
Ingen bild

rosie

1 mars 2011 19:31

Jag kan bara hålla med dig:-) Kaj kom imål på ca 5.5 tim betydligt bättre än förra året. Jag längtar oxå till våren om en vecka så startar PROJEKT WERNERS KÖK....

Det blir ju spännande för ER det är ju en ny vår och sommar för ER i ert "nya"...

POK SYS

Millan

1 mars 2011 21:03

Köket är verkligen en spännande fas för er.... vårat, får vi se när det kommer igång. operation spara pågår....

 
Sophie E

Sophie E

3 mars 2011 08:30

Tack för den bilden! =) Så härligt att se. När man tittar ut är de svårt att tro att all denna snö kommer att vara borta om 1,5-2 månader, även fast det varit fint väder och dropp från taken de senaste dagarna =) Kommer du ihåg hur härligt de var ute sista månaden på Anthill?! Och april och maj är ändå inte sååå långt bort =) Nu håller vi tummarna för att den här värmen fortsätter så våra lökar får spira i rabatterna snart! =) Ha de super! Kram

http://diosblogg.sophieeklund.se

Millan

3 mars 2011 16:23

Jaa, kommer du ihåg. Även om det för ett år sen var tufft & jobbigt, så hade vi en underbar vår & roliga upptåg dem där sista månaderna! Sköt om dig & lev gott!
//Kram Millan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Millan - 13 september 2011 20:02


Så roligt att jag blev utbald av Buzzador att buzza Vanish I paketet som kom så fick jag allt detta: Vanish Oxi Action Pulver Vanish Crystal White Pulver Vanish Extra Hygiene Pulver Vanish Oxi Action Gel Vanish Crystal White Gel Vanish För...

Av Millan - 22 augusti 2011 10:37

Flyplanets dag var det på Sollefteå/Krafors flygplats i lördags. Uppvisningar av alla de slag bjöds det på & det blev en kanondag ute på fältet. Fallskärmshoppningar, segelflygsbalett (uppvisning till klassisk musik), bandvagnsåkning, massa grönsaksf...

Av Millan - 19 augusti 2011 20:23

Då har man snart varit arbetslös i en vecka, en vecka som mest kännts som semester eftersom jag jobbat hela sommaren.En del har jag ändå fått gjort, sytt väska, lagat go'mat, gjort lite höstljus, haft nå möten & påbörjat en affärsplan. Ligger väl int...

Av Millan - 17 augusti 2011 09:11

Precis så känns det. Var tog alla lata soliga dagar vägen, dem som jag skulle nyttja till fullo med familjen? Vad hände med trädgården som nästan växt igen (överdriver lite) & blivit djungel?   Nu har jobbet tagit slut, tiden finns, solen har göm...

Av Millan - 27 juli 2011 21:37

Tänk så det kan bli ibland.?.?   Jaja, jag jobbar iallafall ett tag till på Skattkistan & stortrivs med det. Människor, nya saker, härlig persinal...jaaa, vad mer kan man önska?Hänt sen sist: Min systers svärmor, Ulla-Britt har avlidit av en hjär...

Ovido - Quiz & Flashcards