Millans mirakler....

Direktlänk till inlägg 17 april 2010

Lördag med en massa saker!

Av Millan - 17 april 2010 00:00

GRATTIS Svärmor Harriet på din födelsedag!! 

 


Vi drog oss i vanlig ordning denna lördagmorgon! Klev inte upp innan 10 iallafall.

Frukost & check på nätet om hur askan över oss blåser & hur vädret blir idag. Efter det så var det arbetskläder på & ut för att tvätta bilen, däcken & kratta lite. Nu har snart all snö töat bort så man kan kratta hela gården... Jo, jag satte ut torkvindan idag med, så jag kan hänga ut tvätten!   


Andreas for iväg med Daniel & köpte gipsskivor till lilltoan, så nu står dem i källaren. Sen så tog vi mod till oss för att ta bort elementet på toan! Vi ska ju ha ett nytt där sen. Att få bort det gamla var INTE lätt. Maurice på Rörmokarn sade att det bara var att skruva där, lyfta & skruva igen. Jo tjena!?!?! Vi skruva, torka vatten, skruva lite till...det sprutar vatten & vi ger oss, skruvar tillbaka allt & funderar! Till slut så blir det, Skruva lös, hålla tummen för, rycka bort element, spruta av vatten, tumme igen med plugg & sen så var det klart! Puhhhhh...... Båda rören sitter nu med plugg & elementet ligger ute på backen!

 


Nu ska jag iväg & jobba en sväng oxå...På Hullsta är det partikongress & tydligen så ska dem äta oxå . Dax att stryka vitskjortan & sen iväg!


Ha det gott alla mina vänner, så "hörs" vi!!!

 
 
Pillabrita

Pillabrita

17 april 2010 19:41

Vad är det som händer nästa söndag då? =)

http://www.pillabrita.bloggplatsen.se

 
Anna-Karin

Anna-Karin

18 april 2010 16:55

Kikar in din blogg. Fin. Såg att du hängt ut torkvindan. Haha Min stå ute året runt och förra veckan hängde jag ut tvätt för första gången iår. Några timmar senare var det torrt och luktade så gott ;-)
Kramen Anna-Karin

http://artoz.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Millan - 13 september 2011 20:02


Så roligt att jag blev utbald av Buzzador att buzza Vanish I paketet som kom så fick jag allt detta: Vanish Oxi Action Pulver Vanish Crystal White Pulver Vanish Extra Hygiene Pulver Vanish Oxi Action Gel Vanish Crystal White Gel Vanish För...

Av Millan - 22 augusti 2011 10:37

Flyplanets dag var det på Sollefteå/Krafors flygplats i lördags. Uppvisningar av alla de slag bjöds det på & det blev en kanondag ute på fältet. Fallskärmshoppningar, segelflygsbalett (uppvisning till klassisk musik), bandvagnsåkning, massa grönsaksf...

Av Millan - 19 augusti 2011 20:23

Då har man snart varit arbetslös i en vecka, en vecka som mest kännts som semester eftersom jag jobbat hela sommaren.En del har jag ändå fått gjort, sytt väska, lagat go'mat, gjort lite höstljus, haft nå möten & påbörjat en affärsplan. Ligger väl int...

Av Millan - 17 augusti 2011 09:11

Precis så känns det. Var tog alla lata soliga dagar vägen, dem som jag skulle nyttja till fullo med familjen? Vad hände med trädgården som nästan växt igen (överdriver lite) & blivit djungel?   Nu har jobbet tagit slut, tiden finns, solen har göm...

Av Millan - 27 juli 2011 21:37

Tänk så det kan bli ibland.?.?   Jaja, jag jobbar iallafall ett tag till på Skattkistan & stortrivs med det. Människor, nya saker, härlig persinal...jaaa, vad mer kan man önska?Hänt sen sist: Min systers svärmor, Ulla-Britt har avlidit av en hjär...

Ovido - Quiz & Flashcards