Millans mirakler....

Direktlänk till inlägg 21 april 2010

Trodde & hoppades in i det längsta...

Av Millan - 21 april 2010 20:45

...att jag skulle slippa skriva orden, Jag har blivit varslad! Måste leta nytt jobb snart! Se över lite pluggalternativ eller kanske starta nått eget??? Möjligheterna finns ju där framför oss nu!

  


Känns så fel när man ialla år själv valt när man velat byta jobb. Själv kunnat påverka sin framtid & som sagt ha egna val.

Idag kom dagen vi iofs anat kanske skulle komma, eftersom företaget har haft det otroligt kämpigt en längre tid pga dåligt med intäkter från lite mariga uppdragsgivare. Hur som.... Nu står vi där, alla 147 anställda varslas, en del går om bara 10 dagar, andra har 6 månaders uppsägningstid. Ett gäng kollegor som man kommer att sakna & inte få tillbaka   . Tänk alla busiga fester vi haft, alla skratt i soffan, allt kul vi har haft tillsammans i med & motvind! det är sååå många jag kommer sakna & hoppas att jag inte tappar bort på vägen ... då vi alla nu ska leta nya vägar!


Våra köksplaner får nu läggas åt sidan & vi gör klar lilla toaletten. Tråkigt men nödvändigt då vi nu måste se vart ekonomin hamnar om 3-4 månader!


Tack Anthill för alla fina år & vi kommer fira allas famtid med ett

sjurungande avslut!!

 
 
Ingen bild

Sarah Y

21 april 2010 20:59

Åh, va trist för er! Då ni båda jobbar inom samma företag, då är det tungt... Man ska vara glad så länge man har ett jobb i dessa tider.
Hoppas det går bra för er...! Kram!

 
Ingen bild

Linda Söderqvist

21 april 2010 21:56

Jättetrist!! Även om man har anat så finns ju alltid hoppet! Känner med alla, även om det var ett tag sen jag valde att sluta så känner jag för alla underbara arbetskamrater som är kvar och nu får sluta på någon annans begäran! Lycka till Millan

 
Ingen bild

Rosie

22 april 2010 15:36

Ja det är en tråkig situation men det öppnar oxå andra möjligheter - ÄVEN om det inte känns så just nu.
Arbetskamraterna som man har lärt känna och tycker om har man tack och lov kvar.
Man får vända båten i en annan riktning helt enkelt.
Du är kreativ och positiv syrran så du reder upp detta men ta dig först en "livsvila" den enda gången man kan få vara "ledig" utom vid lagstadgad semester eller föräldraledighet så på ett helt liv så är det ett tillfälle att "tänka på sig själv och framåt"

Du har mycket i ditt bagage som du kan använda dig av.....ja hur mycket som helst....

Kramar från Skånesyrran!

Längtar tills ni kommer ner!

 
Tina

Tina

22 april 2010 17:41

brukar kika in och läsa ibland och nu skriver ju alla om jobbet, känns bra att alla inte deppar ihop totalt.. som du skriver finns det nu möjligheter för alla, dom har ju funnits tidigare också men nu finns dom verkligen.. inget som håller en tillbaks.

du skriver också något om en sjurungande fest, om det nu blir ett till galej innan vi klappar igen vill jag jättegärna vara med så hör gärna av er :)

hälsa alla på jobbet och så ses vi den sista maj om inte innan! kramkram

http://tinathornberg.blogg.se

 
Linn

Linn

22 april 2010 23:19

Kära Millan.
Tack för den underbart fina kommentaren, det är med lite tårar i ögonen jag skriver det här till dig. Men du har varit lite av en extra mamma eller som en storasyter, hård men rättvis och ödmjuk på samma gång.
Du har stöttat och funnits där när man bara behövt ventilera lite. Och minst sagt varit en stor del till varför just jag klarat av det genom vått och torrt.
Jag hoppas verkligen vi håller kontakten även längre fram och vi har ju alltid bloggarna som du så fint uttryckte det.
Du är en pärla och en underbar människa. Och förtjänar ett extra stort tack för att du tagit mig lite under dina vingar.
Men som alla fåglar behöver man en dag flyga fritt och jag kommer aldrig glömma dagen vi alla släpps fria. Förhoppningsvis löser det sig för alla på ett eller annat sätt.

http://kittenfromhell.bloggagratis.se

 
Anna-Karin

Anna-Karin

23 april 2010 20:30

Tycker synd om alla er. Lider så med er. HOppas ni hittar ngt. Många kramar

http://artoz.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Millan - 13 september 2011 20:02


Så roligt att jag blev utbald av Buzzador att buzza Vanish I paketet som kom så fick jag allt detta: Vanish Oxi Action Pulver Vanish Crystal White Pulver Vanish Extra Hygiene Pulver Vanish Oxi Action Gel Vanish Crystal White Gel Vanish För...

Av Millan - 22 augusti 2011 10:37

Flyplanets dag var det på Sollefteå/Krafors flygplats i lördags. Uppvisningar av alla de slag bjöds det på & det blev en kanondag ute på fältet. Fallskärmshoppningar, segelflygsbalett (uppvisning till klassisk musik), bandvagnsåkning, massa grönsaksf...

Av Millan - 19 augusti 2011 20:23

Då har man snart varit arbetslös i en vecka, en vecka som mest kännts som semester eftersom jag jobbat hela sommaren.En del har jag ändå fått gjort, sytt väska, lagat go'mat, gjort lite höstljus, haft nå möten & påbörjat en affärsplan. Ligger väl int...

Av Millan - 17 augusti 2011 09:11

Precis så känns det. Var tog alla lata soliga dagar vägen, dem som jag skulle nyttja till fullo med familjen? Vad hände med trädgården som nästan växt igen (överdriver lite) & blivit djungel?   Nu har jobbet tagit slut, tiden finns, solen har göm...

Av Millan - 27 juli 2011 21:37

Tänk så det kan bli ibland.?.?   Jaja, jag jobbar iallafall ett tag till på Skattkistan & stortrivs med det. Människor, nya saker, härlig persinal...jaaa, vad mer kan man önska?Hänt sen sist: Min systers svärmor, Ulla-Britt har avlidit av en hjär...

Ovido - Quiz & Flashcards