Millans mirakler....

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2010

Underbara dagar

Av Millan - 23 oktober 2010 16:36

Vi har haft riktigt kallt ett antal mornar & förigår var det nere på hela 10,4 minusgrader. Snön har inte slagit till ännu, så det är riktigt mörkt ute efter att solen rullat ner bakom horisonten. Desto större anledning till att tända ljus både ute & inne. har ljuslyktor med gravljus utanför trappan & oljelampor i rabatten. Inne så är ju värmeljusen & mina blockljus stående ljuskällor. Tänder nog omkring 15-25 st varje kväll......

Myskväll hos oss (fredag med rött)


Veckan då! Elias har ju varit hos pappan så vi har mest tagit det lugnt. Lagat mat tillsammans, sågat ner 2 granar & kvällsmyst. Gjorde storstöp med pyttipanna härom kvällen & det är så gott, serverade med hemkokta rödbetor & stekt ägg.

Pytt i panna m ägg (potatis, morötter, lök, kycklingkorv & kycklingkött)


Veckan i skolan har varit ensam, min res/skolkamrat Anna, har varit hemma med sjuka barn   . Nu tror jag dock att dem är pigga igen. Grupparbete i presentationsteknik har jag jobbat med, gillar inte grupparbete när delar i gruppen inte gör det som förväntas av dem. Nu ska det redovisas på måndag så jag får hoppas att dem delar som är bra täcker upp det som saknas.


Ljusproduktionen är på uppgång. Fått en del julklappsbeställningar.

Tar gärna emot fler beställningar, det är ju en kanonfin present till ex. en värdinna oxå. Beställningar med speciella färger som önskemål, tas också emot.

  Ljus på gång


Sköt om er där ute, kryp in i stugvärmen en stund & passa på att umgås nu innan snön kommer. Sen blir det ju uteväder igen, med snöskottning, pulkaåkning & snöbollskrig!

  


 
 
Marias Hörna

Marias Hörna

23 oktober 2010 18:06

Å va mysigt. Levande ljus. Du påminner om mig med allt mitt eldande på kvällarna :)
God kväll /Maria

http://jade2.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

rosie

24 oktober 2010 15:58

Härligt Syrran!

Dina ljus är underbara

Ses snart....

POK Sys

Millan

24 oktober 2010 17:34

Vi får se vad tomten kommer med denna jul... ho ho ho

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Millan - 13 september 2011 20:02


Så roligt att jag blev utbald av Buzzador att buzza Vanish I paketet som kom så fick jag allt detta: Vanish Oxi Action Pulver Vanish Crystal White Pulver Vanish Extra Hygiene Pulver Vanish Oxi Action Gel Vanish Crystal White Gel Vanish För...

Av Millan - 22 augusti 2011 10:37

Flyplanets dag var det på Sollefteå/Krafors flygplats i lördags. Uppvisningar av alla de slag bjöds det på & det blev en kanondag ute på fältet. Fallskärmshoppningar, segelflygsbalett (uppvisning till klassisk musik), bandvagnsåkning, massa grönsaksf...

Av Millan - 19 augusti 2011 20:23

Då har man snart varit arbetslös i en vecka, en vecka som mest kännts som semester eftersom jag jobbat hela sommaren.En del har jag ändå fått gjort, sytt väska, lagat go'mat, gjort lite höstljus, haft nå möten & påbörjat en affärsplan. Ligger väl int...

Av Millan - 17 augusti 2011 09:11

Precis så känns det. Var tog alla lata soliga dagar vägen, dem som jag skulle nyttja till fullo med familjen? Vad hände med trädgården som nästan växt igen (överdriver lite) & blivit djungel?   Nu har jobbet tagit slut, tiden finns, solen har göm...

Av Millan - 27 juli 2011 21:37

Tänk så det kan bli ibland.?.?   Jaja, jag jobbar iallafall ett tag till på Skattkistan & stortrivs med det. Människor, nya saker, härlig persinal...jaaa, vad mer kan man önska?Hänt sen sist: Min systers svärmor, Ulla-Britt har avlidit av en hjär...

Ovido - Quiz & Flashcards