Millans mirakler....

Alla inlägg den 4 januari 2011

Av Millan - 4 januari 2011 20:45

Igår satte jag igång med att ta loss den otäcka bården i sovrummet, målade även en vända i taket & började spackla & slipa där det behövdes.

     

Bården fick jag för övrigt, ånga bort med en ångmaskin.

Då lossnade den bra. eftersom väggarna var så färgade så målar jag dem i 2 lager vitfärg innan den ljusa tapeten ska upp. 


För er som inte besökt oss så ska jag tala om hur vi haft i vårt sovrum i över 1½ år. Terracotta, gult, orange & underlig bård på väggarna. Golvet har haft en vit, beige, rosa varierande plastmatta. Vi har sovit i en 120 cm kärlekssäng & inte haft ngt på väggarna. Detta för att man inte har lust när man vet att det ska göras om.


Idag så var jag iallafall iväg till Birsta för att köpa ett ek-laminatgolv, väggfärg & golvlister. Rullade på bra med shoppingen så jag var klar tidigt, passade givetvis på att ta lite klädshopping när man så var i farten & hade tid över. Ha haha...


Nu är jag hemma igen & laddar för en heldag i sovrummet imorgon. Tak ska hinnas klart, tapetsering ska påbörjas & den sista slipningen ska vara klar.


------  ------



Ovido - Quiz & Flashcards