Millans mirakler....

Alla inlägg den 3 april 2011

Av Millan - 3 april 2011 13:41

.....att det faktiskt har blivit April. "Du måste vända på almanackan mamma, du tittar ju på fel sida"... Vart tog mars vägen??

Tiden går besynerligt snabbt just nu, så snart ska väl sommaren vara här med sin korta närvaro. Tänk om vi fick lite längre sommar i år, gu' så bra det hade varit.


Ni som följer min blogg vet att jag hjälpte en kompis (som bor i england) föräldrar i november/december med lite bestyr pga ålder & sjukdom. Det var Anna's pappa som då var dålig & jag hjälpte till lite med ditt & datt i några dagar. Ingrid har i många år kämpat mot en lungsjukdom, KOL. Igår så somnade mamma Ingrid in efter en lång tids sjukdom. Det känns alltid så tungt, även om man inte haft en bra kontakt så blir iallafall jag berörd, det var ju någon som jag kände. Tårarna föll & jag tänkte på Ingvar & syskonen Anna & Erik.   


Idag så har jag varit ute, då temperaturen visade på +8 grader. Lite stök med isig trappa, isig uppfart & grusig bro. Det var till att hacka lite här å där, sanda på uppfarten & få lite vårkänsla med fåglar som kvittrade. Längtar verkligen tills man får dra igång med allt vårstök igen. Olja in möbler, trappa & få rota i jorden. Hoppas att alla knölar & lökar klarat vintern!  


---- ---- 

Ovido - Quiz & Flashcards