Millans mirakler....

Alla inlägg den 19 april 2011

Av Millan - 19 april 2011 19:10

Idag så satt vi & åt middag i vanlig ordning då jag råkade kolla på mina Hoya Cornosa's i fönstret. Ser då att en av dem har en klase med knoppar, den kommer att blomma inom kort. Dessa två blommor köpte jag som sticklingar för snart 2 år sedan via Tradera & hade ingen aning om ifall dem levde eller ens var riktiga Hoya. Nu, efter snart 2 år så ser jag en riktig klase med knoppar som kommer att bli så vackra blommor.

 

min Hoya Conosa med knoppar

lånad bild av hur den kommer se ut


  Ska bli spännande att se blommningen & för mig betyder den en del, eftersom min mammas favoritblomma var just "porslinsblomman" som hon vårdade ömt. Vi barn tyckte om att peta på blommorna eftersom dem inte såg riktiga ut. Vacker blomma & vackra minnen.  


Måste få visa en fin gåva jag fick av Anna & Mark, eller ja, det var visst Anna själv som valde ut den fina presenten. En "Tea Towel" (kökshandduk) med motiv av prins William & hans kommande fru Cathrine. Dessa engelskmän ska då göra stor sak av allt som har med deras monarker att göra.

Nu ligger den över vår disk & är så fin så..... Go william go!  


Näääää, dax att förbereda sig inför resan till blåkulla i helgen, har en del att stå i. Det ska ju fixas ved till bålet & ris till kvasten. Ha det gott go vänner & se UPP i helgen då jag e ovan vid kvasten....
PoK

---- ----

Ovido - Quiz & Flashcards