Millans mirakler....

Direktlänk till inlägg 15 januari 2011

Lyckligt lottad jag är

Av Millan - 15 januari 2011 10:33

Igår gjorde min sambo middag! Inget ovanligt i sig, men igår var det ju fredag & vi brukar vilja äta lite så där extra gott.

Han handlade, kom hem & fixade i köket & fick till en underbar kyckling masala med en youghurtröra till & ris. Färsk chili, salladslök, paprika, vitlök mm. Sååååå gott det var. Vi drack ett rött spanskt vin till det & sen hade jag gjort efterrätt.... en paj på höstens bär. Blåbär & röda vinbär under ett smulpajstäcke serverat med marsansås.

 


 

Senare på kvällen då vi satt uppkrupna i soffan & sippade vin, kollade på "Lets dance" & åt chips så tände vi en brasa. Ute hade då termometern sjunkit till -26 grader & då vill man mota ut kylan från väggarna med en brasa.


 


I morse så fick Andreas istället frukost på säng. Chai-the, mackor & nypressad juice från äpple, annanas & kiwi. Gott gott...


Nu, idag, så har vi -29 grader ute så vi tar & fixar lite inomhus istället. Tanken var att skotta av garagetaket, då det har ca 60-70 cm snö uppe på sig!

-----  -----

 
 
LINA K - SKRIVER SKRÄCKROMAN!

LINA K - SKRIVER SKRÄCKROMAN!

15 januari 2011 14:19

Låter helt underbart alltihopa och ser riktigt gott ut! Viktigt att skämma bort varandra även till vardags och det verkar ni två kunna =)

http://eimk.blogg.se

Millan

15 januari 2011 17:04

Det är det mysiga med vardagen!

Tack för titten Lina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Millan - 13 september 2011 20:02


Så roligt att jag blev utbald av Buzzador att buzza Vanish I paketet som kom så fick jag allt detta: Vanish Oxi Action Pulver Vanish Crystal White Pulver Vanish Extra Hygiene Pulver Vanish Oxi Action Gel Vanish Crystal White Gel Vanish För...

Av Millan - 22 augusti 2011 10:37

Flyplanets dag var det på Sollefteå/Krafors flygplats i lördags. Uppvisningar av alla de slag bjöds det på & det blev en kanondag ute på fältet. Fallskärmshoppningar, segelflygsbalett (uppvisning till klassisk musik), bandvagnsåkning, massa grönsaksf...

Av Millan - 19 augusti 2011 20:23

Då har man snart varit arbetslös i en vecka, en vecka som mest kännts som semester eftersom jag jobbat hela sommaren.En del har jag ändå fått gjort, sytt väska, lagat go'mat, gjort lite höstljus, haft nå möten & påbörjat en affärsplan. Ligger väl int...

Av Millan - 17 augusti 2011 09:11

Precis så känns det. Var tog alla lata soliga dagar vägen, dem som jag skulle nyttja till fullo med familjen? Vad hände med trädgården som nästan växt igen (överdriver lite) & blivit djungel?   Nu har jobbet tagit slut, tiden finns, solen har göm...

Av Millan - 27 juli 2011 21:37

Tänk så det kan bli ibland.?.?   Jaja, jag jobbar iallafall ett tag till på Skattkistan & stortrivs med det. Människor, nya saker, härlig persinal...jaaa, vad mer kan man önska?Hänt sen sist: Min systers svärmor, Ulla-Britt har avlidit av en hjär...

Ovido - Quiz & Flashcards