Millans mirakler....

Direktlänk till inlägg 4 april 2011

Liten stund över

Av Millan - 4 april 2011 08:50

Nu fick jag en liten stund över till ingenting eller till att blogga. Kaffekoppen är fylld, junior skjutsad till skolan & jag ska snart åka ner till min praktik.


Igår traskade Andreas & grannen upp till vår brunn i skogen för att kolla läget på vattennivån. Så här lite har det tydligen inte varit på många många år enligt grannen, Jörgen. Han har ju ändå bott här mest hela livet. Han tippade på att vi är utan vatten iallafall några dagar till, förtutsatt att det fortsätter smälta i samma tempo som nu.Det jobbigaste just nu är toalettbesöken.

  

Igår gjorde jag en go paj av bär jag hittat längst ner i frysen, en knäckig blåbärs & vinbärspaj. Middag vart en gryta med kyckling, blomkål, lök, paprika, potatis & champinjoner. Gott gott...


 


Vårtecken vid solsidan av huset:

 


Påsken börjar krypa in:


Dax att packa ihop sig då, redo för en ny dag på Skattkistan.

PoK på er alla & ha en underbar dag!

.... ....   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Millan - 13 september 2011 20:02


Så roligt att jag blev utbald av Buzzador att buzza Vanish I paketet som kom så fick jag allt detta: Vanish Oxi Action Pulver Vanish Crystal White Pulver Vanish Extra Hygiene Pulver Vanish Oxi Action Gel Vanish Crystal White Gel Vanish För...

Av Millan - 22 augusti 2011 10:37

Flyplanets dag var det på Sollefteå/Krafors flygplats i lördags. Uppvisningar av alla de slag bjöds det på & det blev en kanondag ute på fältet. Fallskärmshoppningar, segelflygsbalett (uppvisning till klassisk musik), bandvagnsåkning, massa grönsaksf...

Av Millan - 19 augusti 2011 20:23

Då har man snart varit arbetslös i en vecka, en vecka som mest kännts som semester eftersom jag jobbat hela sommaren.En del har jag ändå fått gjort, sytt väska, lagat go'mat, gjort lite höstljus, haft nå möten & påbörjat en affärsplan. Ligger väl int...

Av Millan - 17 augusti 2011 09:11

Precis så känns det. Var tog alla lata soliga dagar vägen, dem som jag skulle nyttja till fullo med familjen? Vad hände med trädgården som nästan växt igen (överdriver lite) & blivit djungel?   Nu har jobbet tagit slut, tiden finns, solen har göm...

Av Millan - 27 juli 2011 21:37

Tänk så det kan bli ibland.?.?   Jaja, jag jobbar iallafall ett tag till på Skattkistan & stortrivs med det. Människor, nya saker, härlig persinal...jaaa, vad mer kan man önska?Hänt sen sist: Min systers svärmor, Ulla-Britt har avlidit av en hjär...

Ovido - Quiz & Flashcards