Millans mirakler....

Direktlänk till inlägg 8 april 2011

Rena rama zoo längs vägen från Forsed i torsdags

Av Millan - 8 april 2011 15:30

Då vi som sagt har lite vatten eller närmare bestämt inget vatten så var vi ikväll upp till svärisarna i Forsed för att tvätta. alltid mysigt att hälsa på hos dem, bjöds på nybakad kramforskaka & kaffe. Elias var oxå med denna gång & det var tur.

På väg hem så hade vi inte kört många kilometer förrns en grävling studsade ut framför bilen & vek av först efter 15-20 sekunder. Strax därefter tror Andreas att det är 2 hundar som springer på vägen.....men döm av vår förvåning när vi ser att det är 2 lodjur. Lodjur är ju inte det vanligaste vilda djur vi får se häromkring. Elias fattade inte mycket men vi hann alla se en av dem vika ner i diket, som var vattenfyllt, & simma en bit medans den andra sprang en stund till framför oss innan den vek av. Tror ni jag hann fatta nått & ta upp kameran, nopp. Allt gick så fort, men det var häftigt.

bild lånad fr kuriren.nu  


Fredag så började iallafall vattnet att komma tillbaka, inte med samma tryck ännu, men en toastol hade fyllts under natten & det kom en svag stråle från kökskranen. Vilken lycka! Vatten som man tar för givet att ska finnas där. Två veckor har gjort att vi värdesätter vårat vatten mer & inte kommer att slösa med dropparna.


Ha det gott i helgen alla vänner & njut av vårens frammarsch.

---- -----

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Millan - 13 september 2011 20:02


Så roligt att jag blev utbald av Buzzador att buzza Vanish I paketet som kom så fick jag allt detta: Vanish Oxi Action Pulver Vanish Crystal White Pulver Vanish Extra Hygiene Pulver Vanish Oxi Action Gel Vanish Crystal White Gel Vanish För...

Av Millan - 22 augusti 2011 10:37

Flyplanets dag var det på Sollefteå/Krafors flygplats i lördags. Uppvisningar av alla de slag bjöds det på & det blev en kanondag ute på fältet. Fallskärmshoppningar, segelflygsbalett (uppvisning till klassisk musik), bandvagnsåkning, massa grönsaksf...

Av Millan - 19 augusti 2011 20:23

Då har man snart varit arbetslös i en vecka, en vecka som mest kännts som semester eftersom jag jobbat hela sommaren.En del har jag ändå fått gjort, sytt väska, lagat go'mat, gjort lite höstljus, haft nå möten & påbörjat en affärsplan. Ligger väl int...

Av Millan - 17 augusti 2011 09:11

Precis så känns det. Var tog alla lata soliga dagar vägen, dem som jag skulle nyttja till fullo med familjen? Vad hände med trädgården som nästan växt igen (överdriver lite) & blivit djungel?   Nu har jobbet tagit slut, tiden finns, solen har göm...

Av Millan - 27 juli 2011 21:37

Tänk så det kan bli ibland.?.?   Jaja, jag jobbar iallafall ett tag till på Skattkistan & stortrivs med det. Människor, nya saker, härlig persinal...jaaa, vad mer kan man önska?Hänt sen sist: Min systers svärmor, Ulla-Britt har avlidit av en hjär...

Ovido - Quiz & Flashcards