Millans mirakler....

Direktlänk till inlägg 10 april 2011

Ytterligare en helg har rasat förbi...

Av Millan - 10 april 2011 13:57

Nu flyger tiden verkligen iväg. Våren ÄR här & sommaren närmar sig. Små knoppar av blomster börjar tränga upp från det framtinade gräset & det börjar lukta vår. Den doften i skogarna kring vårat hem innebär mer en odär av rutnnande löv & sur snö. Det gör inget eftersom det talar om att våren är kommen.Vi har vattnet tillbaka oxå, det är vårtecken det med!

 


Igår, lördag, hade jag en hektisk dag. Först var det handbollscup i Sundsvall. Elias lag skulle spela 2 matcher med 6,5 timmes mellanrum. Bra planering  . Iallafall så hade jag & pappan kommit överens om att dela på dagen eftersom jag på kvällen skulle jobba. Hur som, när vi efter första matchen kollat in dem andra grabbarnas match så åker vi till Mc Donalds för att luncha. Då ringer pappan & meddelar att han fått stopp i avloppet i huset & inte kan ta junior på kvällsmatchen. Sura miner men så är det ibland. Elias valde dock att ladda om för söndagens match istället som han annars kanske inte "orkat med"...

     


Senare på eftermiddagen var det som sagt dax att klä om för att jobba ett operapass på Hullsta Gård. Servering & välkmnande med champange. Operan som visades live från Metropolitan i HD var: Greve Ory


Kvällen tillbringades i soffan med älsklingen & en öl.


Idag söndag blir det inte mycket gjort. Ska börja kolla på praktikuppgiften som borde ha varit påbörjad men som jag liksom har "glömt bort".

Nyttan idag får vara att jag faktiskt påbörjat tillverkningen av nya ljus. Vårlika & vackra ljus. Har beställning på dopljus oxå & dem ska påbörjas inom kort dem med. Inspirationen börjar komma krypande!!


PoK på er alla!

---- ----

 
 
Ingen bild

Vickan

11 april 2011 19:19

Ja, det blir oftast långa väntetider på sådana här stora cuper.. men jag tror de gör så gott dom kan de som anordnar dessa mega-cuper ! :)
Sollefteå Handboll fick ju iallfall med sig en guldpokal hem ! :D
Ha en fin kväll!

Millan

11 april 2011 21:06

Jaaa, dem var grymt bra!
Givetvis förstår jag att det är ett jättejobb att få ihop en cup av denna dimensionen. Men för en grabb på 10 så är 6,5 timmars väntan lååång tid. Nu fick ju vi avbryta dagen pga avloppstrubbel....

Grattis igen lag 1 D-pojkar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Millan - 13 september 2011 20:02


Så roligt att jag blev utbald av Buzzador att buzza Vanish I paketet som kom så fick jag allt detta: Vanish Oxi Action Pulver Vanish Crystal White Pulver Vanish Extra Hygiene Pulver Vanish Oxi Action Gel Vanish Crystal White Gel Vanish För...

Av Millan - 22 augusti 2011 10:37

Flyplanets dag var det på Sollefteå/Krafors flygplats i lördags. Uppvisningar av alla de slag bjöds det på & det blev en kanondag ute på fältet. Fallskärmshoppningar, segelflygsbalett (uppvisning till klassisk musik), bandvagnsåkning, massa grönsaksf...

Av Millan - 19 augusti 2011 20:23

Då har man snart varit arbetslös i en vecka, en vecka som mest kännts som semester eftersom jag jobbat hela sommaren.En del har jag ändå fått gjort, sytt väska, lagat go'mat, gjort lite höstljus, haft nå möten & påbörjat en affärsplan. Ligger väl int...

Av Millan - 17 augusti 2011 09:11

Precis så känns det. Var tog alla lata soliga dagar vägen, dem som jag skulle nyttja till fullo med familjen? Vad hände med trädgården som nästan växt igen (överdriver lite) & blivit djungel?   Nu har jobbet tagit slut, tiden finns, solen har göm...

Av Millan - 27 juli 2011 21:37

Tänk så det kan bli ibland.?.?   Jaja, jag jobbar iallafall ett tag till på Skattkistan & stortrivs med det. Människor, nya saker, härlig persinal...jaaa, vad mer kan man önska?Hänt sen sist: Min systers svärmor, Ulla-Britt har avlidit av en hjär...

Ovido - Quiz & Flashcards