Millans mirakler....

Direktlänk till inlägg 29 april 2011

Bloggpaus mellan alla papper & plugg

Av Millan - 29 april 2011 09:33

Usch, ibland är skolarbete bara trist & tungt!

Känns som om all energi för skolan försvunnit efter 4 veckors praktik, några dagar på skolan & nu ett "påsklov". Fokus försvann & just nu har jag svårt att hitta tillbaka. Dessutom så ska vi ha prov i företagsekonomi B till veckan....oj oj! Uppgiften som vi fick för denna lovvecka var ganska så stor & jag har haft svårt att få ihop alla bitar då fakta är svårt att få fram. Gör mitt bästa som vanligt.


Sen är det projektet med hemsidan oxå, det har jag inte hunnit göra heller. Tid har funnits men jag har inte haft energin. Fixar sig nog till slut det med.


Nu till det som har hänt denna vecka:

Våren är här på riktigt. Alla gräsytor är nu nästan krattade, buskar som ska klippas är klippta & jag har kunnat se över vad som ska inhandlas i plantväg. Första påskliljorna har slagit ut & dem står nu på vårt köksbord.

påskliljor


En tur till Birsta hann jag med i tisdags, listan var kort & fokus på Byggmax & Biltema. Allt som skulle handlas fanns & jag tog en runda in på IKEA som bonus. Sen låg ju H&M, Gina Tricot, Cubus, Åhlens & Indiska  bara i huset bredvid, så jag hann ju dit oxå. Hittade lite nya träningskläder till zumban & en flaska med silkesdroppar på Kicks.

Sist junior var hos oss så vart han sugen på att pyssla & hittade lite flirtkulor mm. Han fixade till en underbar familj & den är så fiiinnn.....


  Elias, jag & Andreas


Onsdag & torsdag har jag fått jobba. Skattkistan fick in mycket nytt till butiken & behövde bärhjälp & någon som kunde packa upp allt nytt. Roligt som vanligt att få jobba med dessa härliga människor. Mycket slit å släp & mycket skratt!


 

                                 Tessan & jag      //    nya lyktor & lanternor  


Nu sitter jag då med Marknadsplanen & har just hällt upp en kopp java.... på det igen bara. Sista april, vad ska man då hitta på tro......? Det är ju imorgon; först jobb på "Kistan", sen upp till Forsed & bränna brasa, skjuta raketer & mysa!

PoK till er alla & ta det försiktigt med alla brasor i helgen!

  

Sol ute, sol inne, sol i hjärta, sol i sinne!

---- ----


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Millan - 13 september 2011 20:02


Så roligt att jag blev utbald av Buzzador att buzza Vanish I paketet som kom så fick jag allt detta: Vanish Oxi Action Pulver Vanish Crystal White Pulver Vanish Extra Hygiene Pulver Vanish Oxi Action Gel Vanish Crystal White Gel Vanish För...

Av Millan - 22 augusti 2011 10:37

Flyplanets dag var det på Sollefteå/Krafors flygplats i lördags. Uppvisningar av alla de slag bjöds det på & det blev en kanondag ute på fältet. Fallskärmshoppningar, segelflygsbalett (uppvisning till klassisk musik), bandvagnsåkning, massa grönsaksf...

Av Millan - 19 augusti 2011 20:23

Då har man snart varit arbetslös i en vecka, en vecka som mest kännts som semester eftersom jag jobbat hela sommaren.En del har jag ändå fått gjort, sytt väska, lagat go'mat, gjort lite höstljus, haft nå möten & påbörjat en affärsplan. Ligger väl int...

Av Millan - 17 augusti 2011 09:11

Precis så känns det. Var tog alla lata soliga dagar vägen, dem som jag skulle nyttja till fullo med familjen? Vad hände med trädgården som nästan växt igen (överdriver lite) & blivit djungel?   Nu har jobbet tagit slut, tiden finns, solen har göm...

Av Millan - 27 juli 2011 21:37

Tänk så det kan bli ibland.?.?   Jaja, jag jobbar iallafall ett tag till på Skattkistan & stortrivs med det. Människor, nya saker, härlig persinal...jaaa, vad mer kan man önska?Hänt sen sist: Min systers svärmor, Ulla-Britt har avlidit av en hjär...

Ovido - Quiz & Flashcards