Millans mirakler....

Alla inlägg den 1 februari 2011

Av Millan - 1 februari 2011 10:59

Visst , vi har ju redan fått känna av lite vårsol, värme & tödropp från taken, men nog är det väl en del vinter kvar i år. Nu tillhör ju jag den grupp av människor som bra gärna sett att vintern var max 3 månader lång, våren gärna 2 månader, sommaren 6 månader & hösten en snabb månad, men JAG får inte alltid som jag vill. Just nu så skulle snön gärna få försvinna så att vägarna blir körbara, gräsmattan grönskar & vi får färger utanför fönstret. Just nu har jag vitt, vitt, en grå nyans & kala träd.

 
tussilago


Vad händer då?
Jo, skolan rullar på, vi har hemuppgifter, prov, projekt & lektioner däremellan. Roligt även denna termin även om kraven & tempot ökat lite.


Träning:
Jag har som sagt börjat med Zumba. Första intrycket var att en del är fanatiskt besatta av zumba & format något av en sekt. Det pratades zumba hit å dit, bandanas med zumba-tryck, byxor med samma tryck, toppar likaså & för att inte tala om uttrycken. Mitt mål med min zumba är att få igång kroppen igen & det har jag, utan zumbastylade kläder & prat. Jessica som leder träningen är kanoners. det svänger, skrattas & stuffas.

  Rytmerna från salsa, merenge, latino & samba drar med en vare sig man vill eller inte. Efter 3 gånger börjar jag få lite koll & det är roligt. Lovar att inte sekta ner mig i zumbaträsket utan håller mig på min egen nivå, för er som var rädda för att se Millan i neonfärgade brallor & toppar.

bild lånad fr Zumbafitness 


Vidare så har jag haft rörmokarn här idag för att lägga offert på en spisinsats till öppna spisen. Vi har eldat för kråkern hela vintern. Hoppas att han kan ge oss en förmånlig offert...hehe!


Nu är det snart dax att koppla upp sig mot skolan igen, vi ska ha lektion om konflikthantering.


Ha det gott alla ni där ute som tar er tid att läsa om mig
& mina handhavanden genom livet!

 

-----  ------


Ovido - Quiz & Flashcards