Millans mirakler....

Alla inlägg den 8 februari 2011

Av Millan - 8 februari 2011 17:43

Idag så hade jag lovat min tjejpolers på skolan att stå för lunchen. Det skulle Buzza's för Santa Maria Taco fish mix. Jag beslutade att göra gratäng på mitt vis, plus & minus några saker fr receptet.
Mmmmmmm så god den blev. Igår åt vi i familjen en gratäng med bulgur & sallad till. Supergod, även om sonen på 10 år tyckte den var lite stark. Det jag gjorde som avvek från receptet var att bra ta 1½ påse mix på 400 gr fisk, tog färsk chili istället för red jalapeno & sen smulade jag tacochips över fetaosten! Mycket gott!!!

  Här står dem, 2 st FishTaco Gratänger!

Idag på skolan tog jag med den inre pajen, den hade lite mer chili. Serverade med sallad, tacochips & en lätt kryddad cream fraiche. Mycket uppskattat! Mina gäster fick varsin mix-påse & en lapp med recept.


   

Här mumsar vi gratäng.


Annars då, jo vi har haft prov idag. Företagsekonomi, bokföring! Debet / Kredit står mig upp i halsen snart, men jag tror jag satte det. Ev att det är 2 små slarvfel, svårt att tänka baklänges ibland.


Nu ska vi ta tag i fler läxor, både jag & junior ska plugga!


Hej hopp....

----  ----

Av Millan - 8 februari 2011 12:00

Jag är en Smartson Testpilot.


Det innebär att jag lite nu & då får chansen att testa produkter helt gratis.
Det kan vara mat, elektronik, sport/fritid & så mycket mer.

Klicka på bilden så kan även du bli testpilot!

Ovido - Quiz & Flashcards